Cuma, Mart 31, 2006

Gül Tatlısı


Tatlı yemeden yaşamak nasıl birşey çok merak ediyorum. Benim öyle sütlü ve hamurlu tatlı diye bir ayırımım yok. Tatlı tatlıdır benim için ve her şartta yenilebilir. Annemin dün bir yakınımızı ziyarete giderken götürmek için yaptığı tatlıları görünce dayanamadım hemen sizlerle paylaşmak istedim.

Tatlı yapılırken katlamasını resimleyerek paylaşmak isterdim ama malesef ben geldiğimde tatlılar çoktan pişmişti bile...

Malzemeler;

1/2 çay bardağı sıvıyağ (aida çay bardağı)
1 çay bardağı süt
1 yumurta
1 kaşık sirke
1 tutam tuz
Aldığı kadar un
1 bardak çekilmiş ceviz
150 gr eritilmiş margarin veya tereyağ
Hamuru açmak için nişasta ve un karışımı

Şerbet: 2 bardak şeker, 2 bardak su, 1/2 limon

Yapılışı;

1. Tüm malzemeler ile hamuru hazırlayarak iyice yoğuruyoruz ve 30 dk kadar dinlendiriyoruz.

2. Hamurdan yaptığımız küçük bezeleri baklava yufkası açar gibi çok ince açıyoruz. Açarken un ve nişasta karışımı kullanıyoruz.

3. Açtığımız hamuru ortadan 4 eşit parçaya bölüyoruz. Hamurların üçgen tarafını, geniş kenarının üzerine katlayarak ortasına cevizi koyuyoruz. Ceviz koyduktan sonra uzun kenarlarını üst üste katladıktan sonra, hamuru bir kenarından bol bir şekilde katlayarak yuvarlıyoruz.

4. Tatlıları tepsiye dizdikten sonra, üzerlerine bol miktarda kızdırılmış yağ döküyoruz. Hamurların her tarafının iyice yağlanması ve kuru kalmaması gerekiyor.

5. 170 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkarınca biraz ılındıktan sonra üzerine şerbetini döküyoruz.

Etiketler:

1 Comments:

Blogger Defne said...

Benim sutlu, cikolatali tatlilardan yana bir zaafim var ama arada bir digerleriyle de ilgileniyorum tabii. Aman esim gormesin zira su siralar hamur acacak hal yok bende. Cok guzel gorunuyor, annenin ellerie saglik.

01 Nisan, 2006 19:04  

Yorum Gönder

<< Home