Cumartesi, Nisan 29, 2006

Börekitas


Bugün havanın kapalı olması nedeniyle dışarı çıkmak istemedim. Elimde yemek kitaplarım ne yapacağımı düşünürken, Beyaz Fırın'ın kitabı Beyaz Mutfak'ta birkaç tarif seçtim. Bu tarifler arasından Börekitas'ı yapmaya karar verdim. Ölçülerinde biraz oynama yaptım, yağ miktarı bana çok geldiği için biraz azalttım. Sadece eski kaşar kullanmak yerine yarı yarıya taze kaşar ekledim. Birde tuzlu çöreklerde çok sık kullandığım çok güzel bir koku ve tat veren mahlep kullandım. Oldukça gevrek ve güzel çörekler oldu. Bu malzemeden yaklaşık 60-65 adet börekitas çıkıyor.

Malzemeler;

200 gr margarin
100 ml sıvıyağ (1 çay bardağından 1 parmek eksik)
100 ml su (1 çay bardağından 1 parmek eksik)
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 bardak rendelenmiş kaşar
Aldığı kadar un (560 gr kadar kullanılıyor)
1 tatlı kaşığı mahlep
2 adet yumurta sarısı
Susam ve çörekotu

Patatesli Harç: 3 adet patatesi haşlayarak ezelim. 1 tatlı kaşığı tereyağ, tuz, kırmızıbiber ve karabiber ekleyerek karıştıralım.

Kıymalı Harç: 1 adet büyük soğanı 1 kaşık sıvıyağda pembeleşene kadar pişirelim. 100 gr kıyma ve 1 tatlı kaşığı salça ekleyerek kavuralım. Tuz, karabiber ve kırmızı biber ekleyerek karıştıralım.

Yapılışı:

1. Kaşar peyniri ve un hariç malzemeleri karıştıralım. Unu ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapalım. Hamuru yoğurduktan sonra rendelenmiş kaşar peynirini ekleyerek hamura karıştıralım. Buzdolabında hamuru 2 saat dinlendirelim.

2. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak elimizde ince olarak açalım. Hazırladığımız harçtan içine koyarak kapatıp yuvarlayalım.

3. Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serpelim. 170 derece fırında 30-35 dk pişirelim.

*çay bardağı olarak aida bardak kullandım.

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuşlar puf puf duruyorlar www.blogcu.com/dileks

29 Nisan, 2006 21:44  
Blogger Nezaket said...

Ebrucugum, kitaptan endede var, bir suredir acaba hangi tarifi denesem diyordum. Ellerine saglik, cok lezzetli olmuslardir eminim.

01 Mayıs, 2006 12:00  
Anonymous Adsız said...

Ellerinize sağlık cok güzel güzel gözüküyorlar. Hele kağıt kebabınızın görünümüne bayıldımmm...Sevgilerimle

01 Mayıs, 2006 17:17  
Blogger vintage biscuit said...

biri çayı demlesiiiinnnnnnnn , burda süper şeyler varrr:)

03 Mayıs, 2006 17:33  

Yorum Gönder

<< Home