Cumartesi, Nisan 08, 2006

Kandil Simidi



Bugün havanın kötü olması mutfakta zaman geçirmemi sağladı. Bir haftadır birşey yaparak siteye ekleyemediğim için bugün evde olmam çok iyi oldu. Ne yapacağıma karar verirken yarın kandil olduğu aklıma geldi ve hemen kolları sıvayarak kandil simidi yaptım.

Ablamda irmik helvası istedi, yarında irmik helvası yapacağım. Helvayı yapınca nasıl olduğunu sizlerle paylaşırım.

Malzemeler;

125 gr margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
3 çorba kaşığı yoğurt
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı mahlep
1/2 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı tozşeker
1/2 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

Yapılışı;

1. Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri karıştırıyoruz. Daha sonra un ve kabartma tozunu ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz.

2. Hamurda küçük parçalar alarak yuvarlayıp simir şekli veriyoruz.

3. Üzerine yumurta sarısı sürerek çörekotu serpebilir yada yumurta beyazına batırarak susam ile kaplayabiliriz. Ben klasik kandil simidinde olduğu gibi her ikisini yaptım.

4. 170 derece fırında 15 dk pişirdikten sonra servis yapabiliriz.

HERKESİN KANDİLİNİ KUTLARIM...

Etiketler:

2 Comments:

Blogger M.A.M said...

Tariflerinizi Ingilizceye cevirip zaman zaman Tastes of Mavi Boncuk blog sitesine koymak istiyorum. izninizi rica ediyorum.

eackman@gmail.com

23 Nisan, 2006 19:19  
Anonymous Adsız said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP » » »

06 Mart, 2007 13:54  

Yorum Gönder

<< Home