Pazartesi, Haziran 12, 2006

Poğaça


Cumartesi günü bu poğaçayı yaptım. Uzun süre dayanması için mayalı bir hamur yapmadım. Oldukça gevrek ve çıtır çıtır bir poğaça oldu.

Malzemeler;

150 gr margarin
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı mahlep
3 çorba kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta (birisinin sarısı üzerine sürülecek)
Kabartma tozu
Aldığı kadar un
Peynir-maydanozlu karışım

Yapılışı;

1. Oda sıcaklığında bulunan tüm malzemeyi kulak memesi yumuşaklığında yoğuralım.

2. Hazırlanan hamuru en az 2 saat buzdolabında dinlendirelim.

3. Hamurdan ufak parçalar alarak, içine istenilen karışımı ekleyerek katlayalım.

4. Tepsiye dizdiğimiz poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serperek, 170 derece fırında pişirelim.

Etiketler:

6 Comments:

Blogger Defne said...

Ebru, ben de muhakkak sirke koyuyorum pogaca yaparken, harika oluyor. Nefis gorunuyorlar, ellerine saglik.

13 Haziran, 2006 03:50  
Blogger begüm said...

Poğaçalar çok güzel görünüyor, sirkeli hamurişleri favorim çok gevrek yapıyor. Ellerine sağlık

Begüm

16 Haziran, 2006 11:53  
Blogger Tijen said...

çileklerin ne güzel olmus ebru! ben de geçen hafta pazardan çilek fidesi almadigima çok kizmistim. gerçi benim bahçede pek yer yok ama yan bahçeye ekebilirim diyorum. yine de hiç degilse bir tanesini kendi bahçeme ekersem o uzaya uzaya büyür!
tijen

16 Haziran, 2006 21:17  
Anonymous Adsız said...

Poğaçalar çok güzel görünüyorlar, tabağı alıp gidiyorum :=))

18 Haziran, 2006 17:04  
Blogger vintage biscuit said...

her sabah bunlarla gune basliabilirimmmm:)))))

22 Haziran, 2006 00:41  
Anonymous Adsız said...

poğçalar bir harika gözüküyor bisey ögrenmek istiyorum mahlepli dahamı güzel oluyor

23 Ağustos, 2007 13:45  

Yorum Gönder

<< Home