Pazartesi, Temmuz 17, 2006

Süt Böreği


Bu tatlıyı hazırlayıp sizlerle paylaşmayı düşünüyordum. Bu ay yapılacak etlinliğin sütlü tatlılar olduğunu öğrendiğimde bu tarifi bugüne kadar saklamak zorunda kaldım.
Süt böreği'ni annem annesinden öğrenmiş. Hem çok hafif hem de inanılmaz lezzetli bir tatlıdır. Baklavadan farkı, en fazla 8-10 kat olması ve üzerine şerbet yerine süt dökülmesidir. Tatlı hazırlandıktan ve şerbetini çektikten sonra buzdolabında soğutulmuş halini ben daha çok seviyorum, soğuk soğuk çok güzel oluyor.

Malzemeler;

1 çay bardağı süt
½ çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 kaşık sirke
1 tutam tuz
Aldığı kadar un
300 gr ceviz
3 kaşık toz şeker
250 gr margarin veya tereyağı (üzerine dökmek için)

Şerbet İçin;
1 lt. Süt
1,5 bardak toz şeker (damak zevkine göre)

1. Süt, sıvıyağ ve yumurtayı karıştırıp içine diğer malzemeleri ekleyelim ve kulak memesi yumuşaklığında hamuru iyice yoğuralım.

2. Yoğurduğumuz hamuru 8 eşit parçaya bölerek üzerini nemli bir bezle örtüp 30 dk. kadar dinlendirelim.

3. Süt ve şekeri kaynatalım. Şeker miktarını damak zevkimize göre azaltıp artırabiliriz.

4. Dinlenen hamurları baklava yufkası gibi çok ince açalım. Açmaya yardımcı olması için un ve nişastayı karıştırırsak daha rahat açılacaktır.

5. Açtığımız hamurların 4 tanesini üst üste tepsiye yayalım. Kenarlarında fazla kalan kısımları bıçakla keselim ve hamurun üzerine düzngün bir şekilde yayalım.

6. Rondoda çektiğimiz cevizin içine şekeri karıştıralım. Hem tadının hem kokusunun güzel olması için ceviz miktarını azaltıp aynı oranda kavrulmuş fındık rendesi katabiliriz.

7. Hamurun üzerine cevizli karışımı yayalım. Üzerine kalan hamurları açarak yayalım. En üst kat hamuru koymadan önce kenarlarda kalan hamurları keserek üstüne yayalım. En üste tek kat hamuru yayalım.

8. Hazırladığımız tepsideki hamuru, çay bardağı yardımıyla keselim. Kestikten sonra üzerine kızdırılmış margarin veya tereyağını dökelim.


9. 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

10. Böreğimiz piştikten ve soğuduktan sonra önceden hazırladığımız sütlü şerbeti üzerine dökelim.

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

Ellerinize sağlık. Çok değişik bir tarif. İlk defa gördüm:)

17 Temmuz, 2006 23:38  
Blogger Unknown said...

Sevgili Ebru,örgü çöreğinle sütlü böreğin beni çocukluk günlerime götürdü.Ellerine sağlık.Sık kullanılanlara ekledim.Öpüyorum.
Siyahinci

25 Temmuz, 2006 16:17  
Blogger sevdamavisi said...

ilginç bir börek hoşuma gitti. değişiklik istiyor insan. farklı tarifleri seviyorum
ellerinize sağlık

26 Ağustos, 2006 13:43  
Anonymous Adsız said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Second mortgage refinancing sacramento folsom cali2316 tax code Detroit days inn metropolitan airport Peugeot 106 spares Advisor association financial independent http://www.senior-term-life-insurance-quote-in-scotland.info

26 Nisan, 2007 08:58  

Yorum Gönder

<< Home