Cumartesi, Eylül 30, 2006

Güllaç


Ramazan ayının olmazsa olmazları arasındaki en tatlı şey güllaçtır. Hafif olması nedeniyle iftardan sonra çok rahatlıkla kocaman bir dilim yenilebilir. Yapılışı ise bana göre çok kolay ve zahmetsiz olduğu için Ramazan ayında yapılabilecek en kolay tatlıdır. Güllaç'ın orjinalinde gülsuyu olmasına rağmen ben de gülsuyu sevmeyenlerdenim. Gülsuyu yerine vanilya ile yapılan güllaç damak zevkime daha uygun. İçine hoş koku vermesi için cevizle birlikte bir miktar kavrulmuş fındık ekledim. Birde arasına değil her katına ceviz ve fındık serpiştirdim.

Malzemeler;

6 yaprak güllaç
1,5 kg süt
1,5 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 su bardağı ceviz
1 çay bardağı fındık
1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:

1. Süt ve şekeri kaynatarak, ocaktan aldıktan sonra vanilya ekleyelim.

2. Cevizleri iri parçalar halinde hazırlayalım. Fındıkları kavurduktan sonra iri parçalar halinde doğrayalım.

3. Borcamın içine 1 kepçe ılınmış süt koyduktan sonra güllaç yapraklarını teker teker üzerilerine süt dökerek ıslatalım. Güllaçların her katı arasına ceviz ve fındık serpelim.

4. Tüm yapraklar bittikten sonra kalan sütü güllaçların üzerine dökelim. Güllaçların üzerine çıkacak şekilde süt dökülmeli.

5. Oda sıcaklığında bekletip sütü çekmesini sağladıktan üzerini süsleyip sonra buzdolabında dinlendirelim.

Etiketler:

6 Comments:

Blogger ZeYNeP said...

Güllaç gorunce dayanamıyorum ne yapayım , mutlaka yorum bırakmam gerekli:) Gece saat 23.45 ben Gullac seyrediyorum..

Ellerine saglık, cok guzel..
Sevgilerimle
Figen

30 Eylül, 2006 23:52  
Blogger Bocuruk said...

Sevgili Figen'e katılıyorum. Ben de o kadar severim ki güllacı ramazan sonrasında pek bulunmuyordu eskiden fazla fazla alıyordum bir süre daha yapabilelim diye. Ama annem yapıyordu doğrusu ben hiç denemedim. Annelerden tarif almak kolay değildir bilirsin ölçü veremezler pek. Herşeyi gözkararı yapıp o güzel lezzeti tuttururlar işte. Kendim yapayım bir de onlar benim güllaçımı yesinler değil mi? Tabii tarif senden. Sağol. Ellerine sağlık:)

01 Ekim, 2006 01:06  
Blogger yemek vakti said...

Selam,
ilk defa hayatimda güllac görüyorum. Cok güzel bir tatliymis.
Yufkali bir tatli demekki. Cok hos bisey...
Ellerine saglik.
Sevgiler

02 Ekim, 2006 13:51  
Anonymous Adsız said...

Merhaba
Ellerine sağlık "ağzımın suyu aktı" diye bir söz vardır ya sanırım bu güllaç için söylenmiş. Harika görünüyor.

02 Ekim, 2006 16:22  
Anonymous Adsız said...

Ellerine saglik güllaci cok güzel tarif etmissin,gül suyu nu ve vanilyayi sevmeyenler icin benim önerim sakiz receli olabilir daha güllac yapmadim ama.... senin tarifini deneyecegim, TUBA

05 Ekim, 2006 12:25  
Blogger pınar said...

bu ölçü acaba hangi büyüklükte tepsiye göre olur. kare borcama yapsam iyi gelir mi acaba?

08 Ekim, 2006 18:04  

Yorum Gönder

<< Home