Cumartesi, Eylül 23, 2006

Hamsi Kuşu


Dün gece geç saatte geldiğim için oldukça yorgundum. Bugün bloguma eklemek için yemek tariflerine bakarken tatile gitmeden önce yaptığım hamsi kuşu resmini gördüm ve mutfağa girmekten vazgeçip bilgisayar başına geçtim. Hamsi en sevdiğim balık çeşitlerinden birisidir. Hele birde tavada yapılırsa yanında güzel bir salatayla inanılmaz lezzetli bir balık keyfi oluyor.

Malzemeler;

Hamsi
Mısır unu
Tuz
Tereyağ veya sıvıyağ

Yapılışı:

1. Hamsileri kılçıklarını ayıklayarak temizleyelim ve tuzlayalım.

2. Temizlenen hamsilerden 2 tanesini iç tarafları birbirine gelecek şekilde kapatalım. Mısır ununa bulayarak, çok az yağladığımız tavaya yan yana dizelim.

3. Orta ateşte önce bir tarafını kızartalım, daha sonra bir tabak yardımıyla ters çevirip diğer tarafınıda kızartalım.

Etiketler:

4 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Hımmm, ellerine sağlık. Balığı çok seviyorum. Hamsi tava da çok güzel görünüyor.

Sevgilerimle...

25 Eylül, 2006 16:15  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,
ellerinize sağlık hamsi kuşu enfes görünüyor. Diğer tariflerinizide çok beğendim. Şeker hamuru hakkında bilgi ararken bloğunuzla tanıştım, artık sık sık ziyaretçiniz olacağım.
Sevgiler.

27 Eylül, 2006 15:48  
Anonymous Adsız said...

Amerika'da yasayan bir Samsunlu olarak her turlu hamsi tarifini hasretle ve begeniyle okuyorum:)
Ustelik bu hamsinin ismi de cok hos olmus , daha once duymamistim. Afiyet olsun :))

28 Eylül, 2006 22:11  
Blogger gaykedi said...

Doludizgin Önyargılarımız !

Bir anket yapılsa Türk halkının acaba yüz kişiden kaçı balıkla yoğurt yada süt ürünleri yenmez zehirler fikrine inanır...Bence çok büyük bir oran, bunun en az % 70-80 den aşağı olacağını sanmıyorum, belkide daha fazla. Gerçekten Einstein'in söylediği gibi atomu parçalamaktan daha zor önyargıları parçalamak...Zaten bilimsel olmayan dinsel ve batıl hurafeler bu ön yargılardan beslenmiyor mu ?..Bu konu nerden geldi aklıma derseniz, İtalyan mutfağında yoğurt ve balıkla beraber yapılan yemekler varmış Vefa Zat Vatan pazar ekinde bahsetmiş, daha yıllar önce Tübitak bilim dergisinde bunun doğru olmadığını okumuştumya neyse...

Geçen gün bir arkaşımla evde şamata yapıyoruz, karnımız acıktı, mutfağa girdim ne var ne yok bir baktım, kılçıkları ayıklanmış hamsi kızartması var, bunu fırında bir güzel ısıttım, ince dogranmış domates- salatalık, çekirdekleri ayıklanmış uzunlamasına kesilmiş biberle birlikte kepek ekmeğiyle iki dev sandwiç yaptım, üstüne benimkine hardal ve bir tatlı kaşığı kapari, arkadaşa bunları sevmediği için sadece mayonez, yanınada iki dev bardak ayran, herneyse fazla ağzınızı sulandırmadan sadete geleyim, üniversite mezunu arkadaşim balıkla ayran yenmez zehirler diye iddia etti, yok öyle birşey diyorum, balık bayatsa zehirler diyor, zor ikna ettim...Yani toplumsal önyargı ve histeriyle hiç araştırmadan, merak etmeden üniversite mezunu aydinlarımızı bile boş inançlara kaptırabiliyoruz ya, hani gelde kendi kendine ne olacak bu memleketin hali deme !

http://www.gaykedi.blogspot.com/

30 Eylül, 2006 17:44  

Yorum Gönder

<< Home