Salı, Eylül 26, 2006

Yoğurt Tatlısı


Ramazan ayında yemeklere daha bir özen gösterilir. Sahura kalkmak, iftarı beklemek hepsi ayrı bir keyiftir benim için. Ramazan'ın ilk gününde tatlı olarak uzun zamandır yapmadığım yoğurt tatlısını hazırladım. İftardan sonra biraz dinlendikten sonra şöyle güzel bir tatlı yemek gibisi yoktur. Bu sefer içine hoş koku ve tat versin diye limon kabuğu ekledim.

Malzemeler;

3 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1/2 su bardağı irmik
1 bardak yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı un
Vanilya ve kabartma tozu

2,5 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su

Yapılışı:

1. Yumurta ve şekeri mikser ile çırpalım. Sıvıyağ ve yoğurdu ekleyelim.

2. İrmik, elenmiş un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyerek karıştıralım.

3. 175 derece fırında yaklaşık 35 dk pişirelim.

4. Su ve şekeri kaynatarak şerbeti hazırlayalım.

5. Kaynattarak biraz ılıttığımız şerbeti, tepsiye dökelim. Ben şerbeti dökmeden önce dilimliyorum, böylece şerbeti çok daha iyi çekiyor.

6. Şerbetini iyice çektikten sonra, ceviz, hindistan cevizi, fıstık veya fındık ile süsleyebiliriz.

Etiketler:

4 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Dün portakal agacı'nda Sevgili Hatice'nin annesine iftar yemeğine giderken yoğurt tatlısı yapıp götürdüğünü okuyunca çok canım istemişti. Neyse yaparken arşive bakarım demiştim. Bugün senin tarifini görünce işte dedim çok güzel bunu yapayım ben. Tek sorun şurup kaynatmak nedense zor geliyor bana. Ama özellikle ramazanda da şuruplu tatlı isteniyor yani. Ellerine sağlık:)

27 Eylül, 2006 09:41  
Anonymous Adsız said...

Kullandiginiz tepsinin büyüklüğü ne kadar acaba rica etsem?

27 Eylül, 2006 12:20  
Anonymous Adsız said...

Ebrucum eline sağlık yoğurt tatlısını çok severim bana hafif ve lezzetli geliyor ramazandada bu tür tatlılar olmazasa olmuyor.sevgiler.özge

28 Eylül, 2006 14:37  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Merhaba,

Kullandığım tepsi 26 cm büyüklüğündedir. Ama 1-2 cm oynayabilir bu ölçüler.

Şerbetli tatlılar Ramazanda daha çok tercih ediliyor çok doğru. Şerbet yapmak ise tatlının en kolay yönü aslında. Herhangi bir çaba göstermeden sadece kaynamasını beklemek yeterli. Sonucun güzel olacağını bilerek sanırım fazla zorlanmazsın.

Sevgiler,

29 Eylül, 2006 19:56  

Yorum Gönder

<< Home