Çarşamba, Ekim 11, 2006

Çamaşır Böreği


Bu börek tarifide teyzemden... Çok lezzetli, hafif ve yapımı kolay bir börek tarifi. Pırasalı içle yapılan börekleri çok seviyorum. Bu börekte pırasalı ama içinde kıymada var. İç malzemesi isteğe göre değişebilir.

Malzemeler:

3 yufka
1 bardak süt
1/2 bardak sıvıyağ

İç:
200 gr kıyma
2 pırasa
1/2 bardak dövülmüş ceviz
Tuz, karabiber
1/2 bardak rendelenmiş kaşar
Maydanoz

Yapılışı:

1. Kıymayı 1 kaşık sıvıyağda kavuralım. İnce ince doğradığımız pırasaları ekleyerek pişirelim. Tuz, karabiber, maydanoz ekleyelim. Ocaktan alınca kaşar peyniri ve ceviz ekleyelim.

2. Yufkayı, üçgen olarak 6 parçaya bölelim. Süt ve sıvıyağı karıştırıp, her bir parçaya sürelim

3. Üçgenin geniş kenarına malzemeden koyarak bol bir şekilde saralım ve içe doğru katlayarak yuvarlayalım.

4. Tüm börekleri hazırladıktan sonra, önce su dolu bir kabın içinde börekleri ıslatalım ve hafifçe sıkalım, yağlanmış tepsiye dizelim. Üzerlerine yumurta sürüp 170 derece fırında pişirelim.

Etiketler:

6 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Bu cumartesi de iftara misafirlerim var. Börek tarifi konusunda kesin karar veremedim henüz. Ben de çok severim pırasalı börekleri. Hem de değişik olur değil mi? Suya batırılan börek tarifi daha önce de duydum ama denemedim. Börekler suyun içinde ne kadar kalsın ?

12 Ekim, 2006 10:16  
Anonymous Adsız said...

Mrb, yeni keşfettim sizi çok güzel tarifler var sık sık ziyarete gelirim artık. pırasayı pek sevmiyorum ama böyle bieylerin içinde yiyorum bunu da deneyeceğim.

12 Ekim, 2006 14:15  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Merhaba Bocuruk,

Börekler suyun içinde bırakılmıyor. Suyun içinde sadece ıslanmalarını sağlıyoruz. Sevgiler,

12 Ekim, 2006 20:15  
Blogger sevdamavisi said...

selam
börek çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. ismi de çok ilginç

15 Ekim, 2006 13:03  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Sizi bugün keşfettim.Güzel tariflerinizden arşivime kattım.Ellerinize sağlık..Emeğinize sağlık..
Sevgi

16 Ekim, 2006 15:11  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,

börek nefis görünüyor. Teyzenizin ellerine sağlık ilk fırsatta yapmak istiyorum.
Sevgiler.

17 Ekim, 2006 13:37  

Yorum Gönder

<< Home