Cumartesi, Ekim 07, 2006

Kadayıf


Geçtiğimiz akşam teyzeme iftar yemeğine davetliydik. Malesef iftara yetişemediğim için iftar sofrasını görüntüleyemedim. Ama tatlı servisini kaçırmadım ve bu güzel kadayıfı resimleyebildim. Kadayıf çıtır çıtır ve aşırı tatlı olmadığı zaman çok severim. Bu yüzden de teyzemin kadayıfı benim favorimdir.

Malzemeler;

500 gr tel kadayıf
250 gr margarin
1 kaşık margarin (tepsiyi yağlamak için)
1 çay bardağı sıvıyağ
200 gr ceviz

Şerbet için;
3 şeker
4 su bardağı su

Yapılışı;

1. Tepsiyi yağlayalım. Kadayıfı elimizde kopararak parça parça yapalım. Yarısını tepsiye dizelim .

2. İri parçalar halinde çektiğimiz cevizi kadayıfın üzerine serpelim ve kalan kadayıf ile üzerini kapatalım.

3. Kadayıfı pişirmeden önce iyice bastırarak oturmasını sağlamak çok önemliymiş. Teyzem bunun için, tepsinin içine oturacak büyüklükte bir tepsiyi tatlının üzerine koyuyormuş ve üzerine örtü örtüp gazete kağıdı koyarak üzerine çıkıp ezdiğini söyledi.

4. İyi ce bastırdığımız kadayıfın üzerine erimiş magarin ile sıvıyağı karıştırıp her tarafını ıslatacak şekilde döküyoruz. 170 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

5. Şeker ile suyu kaynatıp şerbeti hazırlıyoruz. Tatlı iyice soğumuş, şerbet ise ılık bir haldeyken şerbeti döküyoruz.

Etiketler:

3 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Bugün iftara davet ettiğim misafirlerime güllaç tarifini yaptım. Çok güzel olmuştu ve de çok beğenildi. Yalnız ben herhangi bir süsleme yapamadım. Tarifin için tekrar çok teşekkür ederim :)
Sevgilerimle...

08 Ekim, 2006 01:22  
Blogger pınar said...

eline sağlık. çok severim kadayıfı. kadayıf dolması yaptık biz ama bir dahaki sefere bu tarif yapılacak:)

08 Ekim, 2006 18:02  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Teyzenin ellerine saglik cok güzel görünüyor bende senin gibi cok tatli olmayacak ve citir citir olanini severim kadayifin..Bu yüzden tarifi de cok begendim tesekkürler:)

11 Ekim, 2006 11:19  

Yorum Gönder

<< Home