Pazartesi, Ekim 16, 2006

Kırma Baklava


Bu ayki etkinliğin konusunun en sevdiğim yiyecek olan tatlılardan seçilmesi beni sevindirdi. Aslında bayramda bizim evimizde baklava yapılır. Önümüzdeki hafta annemin bayram için hazırlayacağı baklavayı sizlerle paylaşacağım. Bu etkinlik için ne yapacağımı düşünürken, uzun zamandır annemin kırma baklava yapmadığı aklıma geldi ve benim için yapmasını rica ettim. Ellerine sağlık annecim...

Malzemeler;
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı sirke
1 yumurta
1 tutam tuz
Aldığı kadar un
2 bardak ceviz içi
200 gr margarin yada tereyağ
Nişasta(açmak için)

Şerbet:
3 bardak şeker
4 bardak şeker
1/2 limon

Yapılışı:
1. Süt, sıvıyağ, sirke ve yumrtayı elimizde karıştırıp içine un ve tuz ekleyerek yumuşak bir hamur olacak şekilde yoğuralım. Yoğurduğumuz hamurdan küçük bezeler hazırlayalım ve en az 30 dk üzerine nemli bir bez örterek dinlendirelim.

2. Dinlendirdiğimiz hamurları nişasta yardımıyla açalım. Açtığımız hamuru ortadan ikiye bölelim. Kestiğimiz yarım kısmın yuvarlak tarafını üzerine kapatarak her iki kenarınında düz olmasını sağlayalım.

3. Katladığımız kenara dövülmüş ceviz koyalım. Hamuru oklavaya saralım ve her iki ucundan hafifçe ortaya doğru sıkıştıralım yani kıralım. Oklavayı yavaşça çekip çıkardıktan sonra 3 veya 4 parçaya bölerek tepsiye dizelim.

4. Tüm hamurları açıp hazırladıktan sonra, kızdırdığımız yapı üzerine dökelim. Tatlıların her yerinin iyice yağlanması gerekli. 170 derece fırında kızarana kadar pişirelim.

5. Şerbeti kaynatıp soğutalım. Tatlı pişip soğuduktan sonra şerbetini dökelim.

Etiketler:

3 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Merhaba,
Ben senin tariflerini çok seviyorum. Cumartesi iftar yemeği için çarşaf böreğini yaptım. Sayfamda belirttim ama burdan da sana çok teşekkür etmek istedim :)

Sevgilerimle...

16 Ekim, 2006 23:31  
Blogger Tuz ve Biber said...

Nasılda lezzetli görünüyor! Bayramı dört gözle beklmeye başladım inan, sırf bu lezzetleri görünce bir an önce canım baklva yemek istedi.. Anneciğinin ellerine sağlık..
evren

17 Ekim, 2006 17:27  
Anonymous Adsız said...

ellerine sağlık,harika görünüyor..

seda
tarifname.blogspot.com

21 Ekim, 2006 00:11  

Yorum Gönder

<< Home