Salı, Ekim 24, 2006

Truff


Çikolata bu dünyada gelmiş geçmiş yemek ve tatlı anlamındaki en büyük buluş bana göre. Bu kadar muhteşem bir tat ve onu yerken damarlarınıza kadar çikolatayı hissetmek inanılmaz birşeydir.

Truff, en sevdiğim çikolata çeşididir. Yumuşacık olması ve ısırdığınız zaman o yoğun çikolata tadını hissetmek benim gibi çikolata delilerine inanılmaz bir mutluluk verir.

Geçen sene 2 çikolata kursuna katılmıştım. Birisi Zanussi, diğeri Chef's İstanbul'dur. Öğretilenler hemen hemen aynı olmakla beraber zaten önemli olan temelini öğrendikten sonra sizin yaratıcılığınız ile ortaya çıkardığınız lezzetler oluyor. Ben çikolata-portakal ve çikolata-kahve birleşimine bayılıyorum. Bu yüzden yaptığım çikolatalarda genellikle portakallı yada kahveli oluyor.

Bu bayram için, portakallı ve fındıklı truff hazırladım. Ama ana malzemenin içine istediğiniz lezzeti ekleyerek kendi zevkinize göre truffler hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:

400 gr. bitter kuvertür
200 gr. krema

Kaplamak için:

200 gr. bitter kuvertür
50 gr. kakao yağı
kakao
iri çekilmiş fındık

İçi için:
Portakal şekerlemesi
1 miktar portakal likörü (isteğe bağlı)
Bütün fındık

Yapılışı:

1. Kuvertürü ince ince kıydıktan sonra derin bir kaba alalım ve üzerine kaynayan kremayı ekleyelim. Çikolatalar eriyene kadar bir spatula yardımı ile karıştıralım.

2. Karışıma içine koymak istediğimiz malzemeyi ekleyelim. Ben bu karışımı ikiye böldüm yarısına portakal şekerlemesi ve portakal likörü, yarısına kavrulmuş ve iri kıyılmış fındık ekledim.

3. Oda ısısında 2-3 saat beklettikten sonra en az 3-4 saat buzdolabında bekletelim.

4. İyice donmuş olan çikolatadan bir kaşık yardımı ile parçalar alarak cevizden biraz küçük toplar hazırlayalım. Fındıklı olan truffun ortasına 1 adet tüm fındık koydum.

5. Hazırladığımız toplar el ısısı ile biraz yumuşuyorlar, bu nedenle yuvarladıktan sonra buzdolabında biraz sertleşmelerini bekleyelim.

6. Kalan kuvertürü benmari usulü ile eritelim ve içine kakao yapını ekleyerek iyice karıştıralım. Hazırladığımız topları bir çatal yardımıyla çikolataya batırarak kaplanmasını sağlayalım ve ister kakao, ister kıyılmış fındıklara bulayalım. Portakallı olanlar kakao, fındıklı olanı ise iri kıyılmış fındık ile kapladım.

Çikolata yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken, çok sıcak bir ortamda çalışmamaktır. Çalıştığımız ortam serin olursa çikolata ile çalışmamız daha kolay oluyor. Özellikle truffleri el ile yuvarladığımız için, el ısısı ile çok çabuk erimektedir. Bu nedenle truff yaparken ellerimizin soğuk olmasına dikkat edelim. Ben yanımda mutlaka buz dolu bir kase bulunduruyorum ve ellerim ısındıkça kaseyi elime alarak (ellerinizi buza batırmayın) soğutuyorum.

Truff hazırlarken, çikolata ve krema ölçüsünü yarı yarıya hazırlarsak mutlaka başarılı sonuç alırız. Eğer hazırlağınız karışım çok sıvı ve buzdolabına koymanıza rağmen katılaşmıyorsa, biraz erimiş çikolata ekleyebilirsiniz. Eğer çok katı olmuş ise de tam tersi bir miktar krema ekleyebilirsiniz.

Etiketler:

6 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Bu sene o kadar istedim ama yapamadım. Ama mutlaka denemek istiyorum. Çünkü evdekiler için çok güzel bir sürpriz olur. Ellerine sağlık :)

24 Ekim, 2006 23:49  
Anonymous Adsız said...

ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar.hayırlı bayramlar diliyorum...

seda
tarifname.blogspot.com

25 Ekim, 2006 00:06  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar;
Çikolata yapımı için uzun bir araştırma yapdıktan sonra sizin tarifinizi uygulamaya karar verdim. Bir şey sormak istiyorum kahveli çikolatadan bahsetmişsiniz onun hakkındada biraz bilgi verebilirmisiniz. Kahveli çikolatayı çok severim ve yaptıklarımın bir kısmını o şekilde yapmayı düşünüyorum. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

26 Aralık, 2006 01:10  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Merhaba Selda,

Trufflerin yapımı çok kolay. İstediğin her çeşitte truffu yapabilirsin. Eğer kahveli yapmak istiyorsan, krema ve çikolatayı karıştırırken içine bir miktar granül kahve ekleyebilirsin. Ayrıca, kahve likörüde çok hoş bir tat vermektedir. Piyasada bulunan aromalı kahveler yardımıyla çeşit çeşit kahveli çikolatalar yapabilirsin. Kahve miktarı yapacağın çikolata miktarı ile değişiyor. Ekledikçe tadına bakarsan daha iyi sonuç elde edersin.

Sevgiler,

26 Aralık, 2006 20:12  
Blogger fatmasolgun said...

sitenizi bu gün keşfettim gerçekten harika, kolay, anlaşılır, ancak Truff tarifindeki kuvertür nedir anlayamadım. açıklarsanız çok sevinirim. ayrıca hem çalışıp hem de böyle bir site hazırladığınız için kutlarım bence büyük başarı, sizin nezdinizde bütün hem çalışma hayatı hem de böyle yararlı siteler hazırlayanları da kutlarım.

20 Temmuz, 2007 10:14  
Blogger buzlubadem said...

Yaptım ama henüz tatmadım, sadece tencereyi sıyırmakla yetindim :) LEzzetli oldu, teşekkürler. İçine 1 limon kabuğu rendesi ve iki küçük dilim ufalanmış kakaolu kek de ilave ettim.
Bir de sorum var, buzdolabında en fazla kaç gün dayanır? Çünkü krema var, bir sınırı vardır.

29 Eylül, 2008 13:22  

Yorum Gönder

<< Home