Cumartesi, Kasım 04, 2006

Su Böreği


Bu aralar yine mutfağa girme fırsatı bulamıyorum. İş yoğunluğu nedeniyle akşam eve gelince ancak dinlenmeye zamanım oluyor malesef. Uzun zamandır sizlerle paylaşmayı beklediğim tariflerden birisi su böreği. Çok fazla ahhh bir su böreği olsada yesem demem ama, bu ramazanda ilk defa canım çekti. Yanında demli bir çay ile şöyle sıcacık bir su böreği istedim. Annem sağolsun eve geldiğimde su böreğini görünce çok sevinmiştim. O zaman resimlerini çekememiştim ama bayram için yapılan su böreğini adım adım fotoğraflayıp sizlere paylaşabiliyorum.

Malzemeler: (40 cm. çapında tepsi)

5 yumurta
1/2 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İç:

300 gr beyaz peynir
1/2 demek maydanoz

Yapılışı:

1. Yumurta, tuz ve un ile biraz sert bir hamur yoğuralım. Hamurun çok iyi yoğurulması gerekli. Bu hamurdan 14 adet beze hazırlayıp en az 30 dk dinlendirelim.

2. Dinlendirdiğimiz bezelerden tepsimizin boyutuna göre açalım. Açtığımız hamurları temiz bir bezin arasına dizelim.



3. Tüm hamurlar açıldıktan sonra, yaygın bir tencerede su kaynatalım. Bir kaseyede soğuk su koyalım. Açtığımız yufkaları önce kaynar suya yavaşça atarak 1 taşım kaynatalım ve ekaşık yardımıyla alıp soğuk suyun içine atalım. Soğuk suda elimizle yıkadığımız yufkayı hafifçe suyunu sıkarak yine temiz bir bez üzerine alıp fazla suyunu süzelim.



4. Yağlanmış tepsiye döşediğimiz yufkanın üzerini yine bir bez yardımı ile kurulayalım. Yufkaların arasına erimiş margarin yada tereyağ dökelim.



5. Peynir ve maydanoz karışımını böreği ortasına koyalım ve üzerini aynı şekilde yufka ile kapatalım.

6. Son kalan yufkayı haşlamadan üzeri için ayıralım. Böreğimizin altını çevirerek ocakta pişirelim. Altı iyice kızardıktan sonra biraz ılınmasını bekleyelim. Kalan son kuru yufkayı üzerine serelim. Büyük bir tepsi yardımı ile böreğin tersini çevirip diğer tarafının kızarmasını sağlayalım.

Etiketler:

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

Çokkk nefis acayip canımız istedi.
Ne yazıkki bize en yakın pastanede kalmamış pizzayla idare ettik.
Elinize sağlık harika olmuş.
Hoşçakalın

07 Kasım, 2006 16:18  
Blogger Tijen said...

inanamiyorum ne becerikli kadinlar var bu dünyada!
helal olsun ve ellerin dert görmesin.
tijen

09 Kasım, 2006 22:17  
Blogger Tuba said...

Ben de en kisa zamanda bunun tavuklusunu yapmayi planliyorum. Tavuklusu da dogrusu harika oluyor..

04 Aralık, 2006 12:59  

Yorum Gönder

<< Home