Pazar, Aralık 17, 2006

Salçalı Biftek & Fırın Makarna


Bir süredir yoğunluktan mutfağa giremiyordum. Ama bu haftasonu annem şehirdışına gidince mutfağa girmek yine bana düştü. İyide oldu aslında ne kadar yorgun olursam olayım stresimi atıyorum. Yemek yapığım sırada ne oluyor bilmiyorum ama herşeyi unutuyorum. Hiçbirşey düşünmüyorum. Bu kadar stresli bir ortamda çalışırken buda beni rahatlıyor. Geçenlerde acaba biraz aramı versem diye düşündüm. Ama bugün tekrar anladımki mutfak benim terapim.

Hafta sonu evdekilere ne yaptığıma gelince dolapta bulduğum malzemelerden en kolay bu yemekleri hazırlayabildim. İkisinin yemeğin yapımı 1 saati bile bulmadı.

Salçalı Biftek

Malzemeler;

4 dilim biftek
1 kaşık domates salçası
1/2 kaşık biber salçası
1 büyük kuru soğan
2 domates
4-5 adet sivri biber
2 kaşık sıvıyağ
1 kaşık soya sos
Tuz, karabiber

Terbiye;
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı nişasta

Yapılışı:

1. Terbiye malzemelerini karıştırarak etleri en az 2 saat önceden (1 gece beklese daha güzel oluyor) terbiyeye yatırıyoruz.

2. Sıvıyağda, salçayı kavuruyoruz. Terbiyelediğimiz etlerin 2 tarafınıda salçalı yağda 1-2 dk çeviriyoruz. Üzerlerine karabiber ve tuz ekliyoruz. Etlerin üzerini kapatacak kadar su koyuyoruz. Yuvarlak olarak dilimlediğimiz, soğan ve domatesler ile bütün sivri biberleride üzerine koyup kısık ateşte 20 dk kadar pişiriyoruz.

* Nişasta, süt, sirke ve sıvıyağ ile terbiye edilen etler çok yumuşak ve lezzetli oluyor.

Fırın Makarna

Malzemeler;

1/2 paket fırın makarna
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
100 ml. krema

Beşamel Sos;
1 kaşık margarin
1 kaşık sıvıyağ
2 kaşık un
2 su bardağı süt
Tuz ve karabiber

Yapılışı;

1. Makarnayı bol suda haşlayalım.

2. Sıvıyağda, unu kavuralım. Un kokusu gidince ocaktan alıp sütü yavaş yavaş ekleyelim. Çırpma teli ile karıştırıp topaklanmamasını sağlayalım. Tuz, karabiber ve 1 avuş kaşar peynirini ekleyelim.

3. Haşlanan makarna ile beşamel sosunu karıştıralım. Üzerine kremayı döküp, kaşar peyniri rendesini serpelim. 200 derece fırında, kaşarlar eriyip kızarana kadar pişirelim.

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba, fırın makarnayı şimdiye kadar yumurta ile yapılıyor diye yememiştim ama tarifiniz tam istediğim gibi ve görüntüde harika. Ellerinize sağlık. İlk fırsatta denemek istiyorum.

19 Aralık, 2006 17:44  
Blogger Nukhet said...

Merhaba Ebru
iki gece once firin makarna yapmaya kararverip ortalikta tarif ararken nereledeydin? Ben de bir seyler uydurdum ama seninkinin gorunusu cok hos. Ellerine saglik.
Nukhet

19 Aralık, 2006 20:45  
Anonymous Adsız said...

nisasta mısır mı bugday mı olacak..
Bu arada ellerınıze saglık hersey guzel gorunuyor

20 Eylül, 2007 10:19  
Blogger akdenizkizi.blogspot.com said...

güzel bi rtabak ...olasada yesek...ellerinize sağlık...

28 Şubat, 2011 13:19  

Yorum Gönder

<< Home