Pazar, Ekim 07, 2007

Cevizli Elma Tatlısı



Geçen hafta iftara misafirlerimiz vardı. Annem iftarda hafif olması açısından bu tatlıyı yapmış. Elmanın biraz mayhoş olması tatlıyı daha da güzelleştirmişti. Herkes çok beğendiği için bende sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler:

8 adet elma
1 bardak toz şeker
200 gr iri kıyılmış ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
2 kaşık tozşeker
3-4 adet karanfil
1 kaşık tereyağ

Yapılışı:

1. Elmaları soyarak, içlerini çıkaralım. Tencerenin içine elmaları yerleştirip, içine 1 çay bardağı su ve karanfilleri ekleyelim. 1 bardak tozşekeri elmaların üzerine serperek yumuşayana kadar pişirelim.

2. Yumuşayan elmaların içine ceviz, tarçın ve tozşeker karışımını dolduralım. Yağlanmış fırın tepsisine dizelim ve 150 derece fırında pişirelim.

3. Fırında pişerken, tepsinin içinde oluşan karameli kaşık yardımıyla arada elmaların üzerine dökelim.

4. Fırından çıkarmadan önce, elmaların üzerlerine 1 çay kaşığı tereyağ koyarak kızarmalarını sağlayalım.

5. Fırından aldığımız tatlıları ılık bir şekilde, üzerlerine kaymak koyarak servis edelim.

Etiketler:

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba,elma tatlisi cok lezzetli görünüyor,ramazan icin hafif bir tarif,ellerinize saglik.hayirli kandiller.

08 Ekim, 2007 17:12  
Blogger Yaren said...

Ne kadar güzel görünüyor,sahane.Ellerine saglik.

10 Ekim, 2007 15:20  
Blogger Tijen said...

Ne derler, bundan iyisi Şam'da kayısı. Pek nefis görünüyorlar.

10 Ekim, 2007 22:58  
Blogger Ferhanca said...

Çok beğendim elma tatlısını ,tebrikler çok başarılı .Afiyet olsun..
Bayramınız kutlar ,güzel günler dilerim.

10 Ekim, 2007 23:21  
Blogger leyla said...

bir elma tatlisi hayal ettim ve birsürü tarif okudum.. sizinki tam istedigim gibiydi.. ve uyguladim.. Şahane.. Çok teşekkürediyorum..

06 Eylül, 2008 16:54  

Yorum Gönder

<< Home