Pazar, Ekim 21, 2007

Izgara Çupra & Fırında Helva



Balık yemenin tam zamanıdır dedim ve bugün için menümüze Çupra ekledim. Balığın sağlığımız içinde oldukça önemli faydaları bulunuyor. Omega 3 yağı sayesinde kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltıyor, çocukların beyin gelişimine katkı sağlıyor. Ayrıca, yağlı balığın daha fazla Omega 3 içermesi nedeniyle sağlık için çok daha fazla yararı oluyor.

Ayrıca, balık pişirmek sanıldığı kadar da zahmetli bir iş değil. Eve yaydığı koku nedeniyle birçok kişi balık pişirmekten kaçınır. Piştikten sonra yerken alınan zevk ise benim için inanılmazdır.

Tabii balıktan sonra, onun ayrılmaz parçası olan tatlı Tahin Helvasıdır. Tahin helvasını pişirmeden de yiyebiliriz ama ben bu sefer genelde balık lokantalarının spesyali olan fırında helvayı denedim.

Izgara Çupra:

(2 kişilik)

2 adet çupra
1 kaşık zeytinyağı
tuz, karabiber

Yapılışı:

1. Ayıklanmış balığı yıkayarak kurulayalım. İçine ve üzerine tuz ve karabiber serpelim.

2. Zeytinyağını teflon tavaya koyarak kızdıralım. Balıkları tavada her iki tarafıda kızaracak şekilde pişirelim.


Fırında Helva:
250 gr tahin helvası
2-3 damla limon suyu
Yapılışı:
1. Tahin helvasını, limon suyu ile birlikte ezelim.
2. Alüminyum folyoyu küçük kare bir kap şeklinde katlayalım. Hazırladığımız helvayı içine yayalım.
3. 170 derece fırında yaklaşık 10 dk üzeri nar gibi kızarana kadar pişirelim.

Etiketler: ,

5 Comments:

Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Merhabalar
Songünlerde yaşanan acı olayları protesto etmek adına bloglarımıza Türk Bayrağı Resmi eklemeyi teklif ediyorum. Ne dersiniz. Haydi birlik olalım. Sevgiyle...
http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

22 Ekim, 2007 21:53  
Blogger Bocuruk said...

Ben de hiç anlamam doğrusu ev kokuyor diye balık yapmayanları. O kadar seviyorum ki evde bıraktığı koku bile güzel:) Ben çipurayı genelde fırında yada ızgarada yapıyorum. Ama kızartması da nefis. Tahin helvayı hep evde yapayım bu şekilde diye niyetlenip niyetlenip yapmadım. Ama en kısa zamanda yapılacaktır. Tabii balık olduğu bir gün. Eline sağlık:)
Sevgilerimle...

25 Ekim, 2007 17:23  
Anonymous Adsız said...

merhaba

baliklarin izgara yapilmasini tavsiye ediyor dr.mehmet oz cunku kizartma yaparken omega3 gibi faydali yaglar kayboluyormus. okuyunca dayanamayip size de soylemek istedim sevgilerimle. zehra

29 Ekim, 2007 11:51  
Blogger Ferhanca said...

çupra harika ellerine sağlık afiyet olsun.Ben de balığa hiç dayanamam balkonda kızrtırım ..
sevgiler..

03 Kasım, 2007 17:26  
Anonymous Adsız said...

Harikasınız .. süper lezzetler.. her biri birbirinden güzel..

09 Kasım, 2007 11:51  

Yorum Gönder

<< Home