Salı, Ekim 02, 2007

Kıymalı Poğaça


Aslında ben 1,5 aydır sıkı bir rejimdeyim. Rejimde olmam nedeniyle de bu tür yiyecekler yememem gerekiyor. Ama malesef sevgili ablacığımı kıramadım ve onun çok sevdiği kıymalı poğaçayı yaptım. Ramazan olması nedeniyle sahurda çayın yayında gayet güzel oldu. Doktorum duymasın ama bende 1 tane yiyip tadına baktım. :)

Malzemeler:

1/2 su bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
75 gr margarin
1 yumurta
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
tuz, çörek otu
150 gr kıyma
1 kuru soğan
2 kaşık sıvıyağ
1 avuç ceviz
tuz, karabiber

Yapılışı:

1. Soğanları küçük küçük doğrayıp 2 kaşık sıvıyağda pembeleştirelim. Kıymayı ekleyerek kavuralım. Tuz, karabiber ve iri doğranmış cevizi ekleyip soğumasını sağlayalım.

2. Yoğurt, yağ, yumurta, mahlep ve tuzu karıştıralım. Un ile kabartma tozunu eleyerek ekleyelim. Hamuru kulak memesi kıvamında yoğuralım.

3. Hamurdan parçalar koparıp elimizde açtıktan sonra, kıymalı harçtan koyarak kapatalım.

4. Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpelim ve 180 derece fırında yaklaşık 20 dk pişirelim.


Bu arada sevgili Bocuruk beni sobelemiş. En sevdiğim 3 şeyi yazmamı istemiş. Açıkçası 3 seçenekte ifade edebilirmiyim bilmiyorum ama şu andaki psikolojime göre sizlere en sevdiğim şeyleri paylaşayım:)
1. Seyahat etmek
2. Türk kahvesi içmek
3. Arkadaşlarla yemek masasında saatlerce sohbet etmek.

Etiketler:

2 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Teşekkür ederim Ebru'cuğum:)) Kahveyi birlikte içsek ne dersin? Ramazanda akşamları en çok istediğim şeylerden biri kahve, diğeri tiryakisi olmamama rağmen çay. Uzun masa sohbetlerini ben de severim. Ama canımın tezliğinden uzun sürdüremem istediğim kadar toparlamaya başlarım sofrayı. Poğaçan da güzel eline sağlık:) Sahuru tek başıma yaptığım için 5 dakika bile sürmüyor birşeyler atıştırmam amayine de kalkıyorum. Çünkü sahuru zeviyorum. Zaten kalkmak da gerekiyor. Kaldı şurda 9 gün:)
Sevgilerimle...

02 Ekim, 2007 23:30  
Anonymous Adsız said...

bende ramazandan sonra doktora gidip doğru bir beslenme programına katılmak istiyorum hele böyle güzel şeyler görnüce dayanabilmek nasıl onuda öğrenmek istiyorum
öyle de güzel görünüyor ki hele de sıcak sıcak offf canım istedi
ellerine sağlık

03 Ekim, 2007 18:11  

Yorum Gönder

<< Home