Perşembe, Ekim 11, 2007

Tulumba Tatlısı


Hafta sonu iftar yemeğini hazırlama işi bana kalınca, çabuk ve kolay yapılan bir tatlı aradım. Sofra dergisinin bu ayki sayısında Tulumba Tatlısını görünce dayanamadım ve hemen kolları sıvadım.

Malzemeler;

2 çorba kaşığı tereyağı veya margarin
5 kahve fincanı su
1/2 çay kaşığı tuz
5 kahve fincanı un
4 adet yumurta
Kızartmak için sıvıyağ

Şerbet için;
4 su bardağı tozşeker
3 su bardağı su
Yarım limon suyu

Yapılışı;

1. Toz şeker ve suyu kaynatıp, limon suyunu ekleyelim, şerbeti soğumaya bırakalım.

2. Tereyağ yada margarini eritip, suyu ekleyerek kaynatalım. Su kaynayınca unu azar azar ilave ederek tahta kaşıkla karıştırarak hamur toparlanana kadar pişirelim.

3. Hamuru soğuttuktan sonra, yumurtaları teker teker kırarak hamura yedirelim. Tuz ekleyelim.

4. Hamuru krema torbasına doldurup, kızdırılmış yağa sıkalım. Orta ateşte tavayı sallayarak pişirelim.

5. Kızaran hamurları süzdürüp, soğuk şerbetin içine atalım. Şerbeti çekince servis tabağına alalım.

Etiketler:

6 Comments:

Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Ebru ellerine sağlık ve iyi bayramlar...
sevgiler...

11 Ekim, 2007 21:40  
Blogger Yaren said...

Bayramin kutlu olsun

12 Ekim, 2007 11:40  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,tulumba tatlisi cok sahane görünüyor,ellerinize saglik.Daha önceden ayainladiginiz baklavayi yaptim ve cok harika oldular,bununla birlikte ikinci kez yapmis oldum.Tarif icin tesekkürler.Hayirli bayramlar.

12 Ekim, 2007 13:31  
Blogger Nalan Ünal said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

13 Ekim, 2007 19:11  
Blogger Nalan Ünal said...

Ellerine sağlık, çok sevdiğim tatlılardan biridir tulumba tatlısı.

İyi bayramlar diliyorum:)

13 Ekim, 2007 19:13  
Anonymous Adsız said...

pazar sabahı dershanesi olmadığı için evde olan kızıma sevdiği ve değişik bir şey yapmak istedim.ve tatillerde severek yediği pancek geldi aklıma.tarifini ararken googleda sizin tarifinizi buldum ve hemen uyguladım.sonuç mükemmel(ben ununu biraz fazla koydum)oldu.bunun için teşekkür etmek istedim.ayrıca diğer tariflerinize baktım ne kadar güzel ve en önemlisi içinde uçuk kaçık amerikan özentisi,bulunması zor malzemeler olmayan,uygulanabilir tarifler olması.özeniniz için sizi tebrik ediyorum.teşekkürler

21 Ekim, 2007 13:44  

Yorum Gönder

<< Home