Pazar, Kasım 25, 2007

Hünkar Beğendi


Aslında bu yemeği geçen hafta yapmayı planlamıştım. Ama malesef evdekilerin balık yiyeceği tutunca 1 haftalık rötarla uzun zamandır yapmayı istediğim bu yemeği yaptım. Aslında birkaç sene önce bu yemeği ilk yaptığımda çok kötü olmuştu. Beğendisini yapamamıştım, lezzeti istediğim gibi olmamıştı. O günden beri yapmaya hep korkuyordum ama en sonunda farklı bir tarifle denedim ve bu sefer başarılı oldum. Her ne kadar zor bir yemek gibi görünsede, patlıcanlar közlendikten sonra herhangi bir zorluğu kalmıyor.
İnternette bulduğum bir sürü tarifi birleştirip bu reçeteyi uyguladım.
Malzemeler;
300 gr kuşbaşı et,
1 baş soğan,
2 adet domates,
1/2 kaşık salça
1 tatlı kaşığı biber salçası,
1 adet yeşil biber,
Tuz, karabiber,
2 kaşık sıvıyağ,
Beğendi:
6 adet patlıcan,
3 bardak süt,
1 su bardağı rende kaşar,
1/2 su bardağı un,
100 gr tereyağ,
1 limon
Tuz, karabiber
Yapılışı:
1. Sıvıyağda, doğradığımız soğanları ve yeşil biberleri kavuralım. Eti ekleyerek birlikte kavuralım.
2. Etin rengi değişince, salça ekleyerek karıştıralım ve en son domatesleri ekleyerek kısık ateşte pişirelim.
3. Patlıcanları, teflon tavada közleyelim. Közlediğimiz patlıcanların kabuklarını soyup kararmaması için, limon sıkalım.
4. Unu tereyağında kokusu çıkana kadar kavuralım. Közlediğimiz patlıcanları ekleyelim ve 2-3 dk birlikte pişirelim.
5. Sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştıralım. 1-2 taşım kaynadıktan sonra tuz ve karabiberi ekleyerek ocaktan alalım. Rendelenmiş kaşar peynirini koyarak karışıralım.
6. Servis tabağına önce beğendiyi koyup, üzerine pişen etleri ekleyerek servis yapalım.

Etiketler:

6 Comments:

Blogger Yasemin said...

hunkar begenirde ben begenmezmiyim :) harika gorunuyor bence kesin tadida oyle.. ellerine saglik!

26 Kasım, 2007 09:41  
Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Patlıcan közlendikten sonra hangi şekilde olursa olsun harika bir lezzeti oluyor. Elinize sağlık sevgiler.

28 Kasım, 2007 14:30  
Anonymous Adsız said...

Selamlar

Bu yemegi hic yemedim ama bu resmi görünce bir gün bu tarif yardimiyla pisirmeye niyetliyim.

Ellerine Saglik, lezzetli görünüyor

Aysel

28 Kasım, 2007 18:27  
Blogger DÜDÜKLÜ TENCERE said...

Blogunuzu,baştan sona gezdim.Çok titiz hazırlanmış yemekleriniz var.
Blogunuzu izlemeye devam edeceğim.
Başarılar,tebrikler...

17 Aralık, 2007 12:19  
Blogger pinar said...

bu yemegı bende oldukca sık yaparım.harıka bır yemektır.sızınde ellerınıze saglık...

18 Aralık, 2007 02:54  
Blogger buzlubadem said...

Bu ölçüden kaç kişilik oluyor?

15 Mayıs, 2008 10:20  

Yorum Gönder

<< Home