Cumartesi, Kasım 17, 2007

İçli Köfte


İçli köfte yapmayı henüz öğrenemedim. Daha doğrusu yapmayı denemedim bile. Bende geçen hafta teyzemden içli köfte yapmasını istemiştim, sağolsun beni kırmamış ve yapmış.
Malzemeler;
750 gr dana kıyma
1,5-2 su bardağı ince bulgur
1 yumurta
1 avuç ceviz içi
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 çorba kaşığı kuş üzümü
2 soğan
1 kaşık margarin
1 bardak zeytinyağı
2 kahve kaşığı karabiber - tuz
kimyon - kırmızı biber
Yapılışı:
1. İnce doğranmış soğan, dolmalık fıstık ve margarini kavuralım. Kıymanın yarısını ilave edelim ve suyunu çekince tuz, karabiber, kimyon, ceviz üzüm ekleyip karıştıralım.
2. İnce bulgur ile kıymanın diğer yarısını tuz, karabiber, kırmızıbiber ve 1 yumurta ile arada su serperek yoğuralım.
3. Yoğurduğumuz bulgurlu hamurdan ceviz büyüklüğünce parçalar alalım, avuç içinde parmak yardımıyla ince olarak açalım.
5. Hazırladığımız kıymalı içten 1 kaşıkla içini doldurup, açık olan kısmını elimizde çevirerek kapatalım.
6. Haşlama için, önce 5 dk yağda kızartıp ardından kaynar tuzlu suda haşlayalım.

2 Comments:

Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

İçli köfteyi bende çok severim ama ne yazıkki bende beceremeyenlerdenim. İstanbuldaki teyzemle biraraya geldiğimizde hep yapmasını isterim. Kimbilir belki birgün cesaret edip yaparım. Teyzenizin eline sağlık sevgiler.

18 Kasım, 2007 13:15  
Anonymous Adsız said...

Bu nasıl görüntü böyle :))

teyzenin ellerine sağlık hayatım.

sevgiler..

18 Kasım, 2007 23:55  

Yorum Gönder

<< Home