Cumartesi, Mayıs 27, 2006

Vişneli Çikolatalı Muffin


Geçen akşam canım çikolatalı birşeyler yemek isteyince hemen mutfağa girip malzemelerime baktım. Elime geçen malzemelerden herhangi bir tarife bağlı kalmadan rastgele bir karışımla bu muffini yaptım. Bu tariften 12 adet muffin çıkıyor. Fırından yeni çıkmış hali ile sıcak sıcak çok güzel oluyor.

Malzemeler;

2 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı krema
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı süt
2 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 çay bardağı un
1 çay bardağı damla çikolata
160 gr bitter çikolata
20-25 adet vişne

Yapılışı;

1. Pudra şekeri ile yumurtayı 6-7 dk hızlı devirde mikserde beyazlaşıp kabarana kadar çırpalım.

2. Krema, süt, sıvıyağ ekleyerek tekrar çırpalım.

3. Kakao, vanilya, kabartma tozu ve unu birlikte eleyerek karışıma ekleyelim ve çırpma teli ile karıştıralım.

4. Damla çikolata ile benmari usulü erittiğimiz bitter çikolatayı ekleyip karıştıralım ve vişneleri ekleyelim.

5. Muffin kalıplarına dökerek, 160 derece fırında 25-30 dk pişirelim.

Etiketler:

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba harşak görünüyor, ellerinize sağlık.. :)

29 Mayıs, 2006 13:48  
Anonymous Adsız said...

merhaba ,

acaba şu top kek kalıplarını nereden alıyorsunuz ben migrostan aldım ama onlar yalı kağıt olamadığı için hamur kağıda yapıştı yada acaba benmi bir yanlışlık yaptım.
şimdiden teşekkürler.
aylin

29 Mayıs, 2006 15:14  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Aylin Merhaba,

Kağıt muffin kalıplarını Eminönünde bulunan ve pasta malzemeleri satan Nüans'tan aldım. Ama daha önceden Migrosta satılanlarıda denemiştim aynı sonucu aldım. Herhangi bir problemle karşılaşmadım şimdiye kadar.

29 Mayıs, 2006 20:19  

Yorum Gönder

<< Home