Cuma, Haziran 09, 2006

Alman Pastası


Bu pastayı tarif defterinden aldım. Kimin yazdığını bulamadığım için ismini yazamıyorum. Gerçekten çok güzel bir tarif ama ben birkaç ufak değişiklik yaptım. Malzeme bana çok fazla geldiği için yarısını kullandım, buna rağmen 27 cm boyutunda bir pasta ortaya çıktı. Kreması biraz sıvı olduğu için un miktarını biraz artırdım hatta krema sertleştirici ekleyerek daha kıvamlı olmasını sağladım. Fırında çıkınca inanılmaz bir koku evi kaplıyor.

Malzemeler;

100 gr margarin
2 yumurta
1 tatlı kaşığı mahlep
2 çorba kaşığı toz şeker
1/2 paket yaş maya
375 gr un

krema:
1/2 lt süt
2 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı nişasta
4 kahve fincanı toz şeker
Vanilya
Dr. Oetker krema sertleştirici

Yapılışı;

1. Önce kremanın malzemelerini vanilya hariç bir tencereye koyarak muhallebi kıvamında pişirelim. Ocaktan alınca içine vanilya ve krema sertleştirici koyarak mikser ile 3-4 dk çırpalım ve soğumaya bırakalım.

2. Mayayı ılık suda eritelim. Yağ, şeker, yumurtayı birlikte karıştıralım ve mayayı ekleyelim.

3. Mahlep ve unu ekleyerek hamuru yoğuralım. Üzerini örterek mayalanmaya bırakalım.

4. Mayalanan hamuru yuvarlak olarak yağlanmış tepsiye elimizle yayalım. İstenirse porsiyonluk olarak hazırlanabilir. 30 dk kadar tepside mayalandıktan sonra 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim ve fırından alıp soğutalım.

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

MERHABA CANIM FORUMDA GÖRÜP GELDİM BLOĞUNA ÇOK GÜZEL LEZZETLER VAR BURDA ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERİMLE

10 Haziran, 2006 09:06  
Blogger Evren Yasa said...

Harika gozukuyor pasta bayildim hemen yapmam lazim, sonme falan oluyor mu firindan cikarinca yoksa firinin icinde mi sogutmak lazim? bir de ustu kizarinca ici de pismis oluyor mu, onu merak ettim, kurdan testi yapmaya gerek yok sanirim. Tesekkurler

13 Haziran, 2006 13:12  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Merhaba Evren,

Fırından çıkarınca sönmüyor, üstü kızarınca zaten içide pişmiş oluyor. Ama burada fırın çok önemli, çok yüksek ateşte olursa eğer üstü kızarıp içi pişmez. Fırının ısısının iyi ayarlanması gerekli.

13 Haziran, 2006 20:17  
Anonymous Adsız said...

What a great site electric chair manufacturer Www proactiv ph Travel and the carribean http://www.provigil-1.info Ionamin review Gloversville ny 2002 bmw accident thursday batteries 1993 cadillac allante Unformat sd The best internet marketing strategies for an affiliate Oral surgery stitches refrigerators ge Fragrance divas business credit report domain names

26 Nisan, 2007 16:57  

Yorum Gönder

<< Home