Cumartesi, Haziran 03, 2006

İki Renkli Kek


Bu aralar sadece uydurma tarifler yapıyorum. Belirli bir tarife bağlı kalmadan mutfakta olan malzemeleri birbirine karıştırarak birşeyler yapmak ve yaptıklarımın beğenilmesi çok hoşuma gidiyor. Bu kekte uydurma olarak ortaya çıktı, oldukça yumuşak ve lezzetli oldu. Meyve olarak vişne, frambuaz veya sulanmayacak herhangi bir meyve kullanılabilir. Yeni aldığım çember olarak bilinen altsız kek kalıplarımıda denemiş oldum. Ben kare şeklinde olanlardan aldım, altına sadece yağlı kağıt koydum ve kalıbın kenarlarını yağlamadığım halde kalıptan çok rahat çıktı.

Malzemeler;

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süzme yoğurt
200 ml. krema (küçük paket)
1/2 su bardağı sıvıyağ
2 kaşık kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1/2 limon suyu
2,5 su bardağı un
160 gr bitter çikolata
20-30 adet böğürtlen

Yapılışı;

1. Yumurta ve şekeri 5-6 dk mikserin hızlı devrinde köpürene kadar çırpalım.

2. Yoğurt, krema, sıvıyağ, vanilya ve limon suyunu ekleyerek çırpalım.

3. Un ve kabartma tozunu birlikte eleyerek çırpma teli ile karıştıralım. Hamurun yarısını ayıralım ve kakao ile benmari usulü erittiğimiz çikolatayı ekleyelim.

4. Kek kalıbına önce kakaolu kek karışımını koyalım. Üzerine böğürtlen tanelerini ekleyelim. Kalan beyaz kek karışımını kaşık kaşık alttaki hamur ile karışmayacak şekilde üste dökelim. Üzerine yine böğürtlen tanelerini batırarak koyalım. (Kabardığı zaman böğürtlenler içinde kalıyor.)

5. 175 derece fırında 35-40 dk pişirelim.

Etiketler:

6 Comments:

Blogger Nezaket said...

Ebru, kek cok guzel gorunuyor. Ellerine saglik.

03 Haziran, 2006 22:24  
Anonymous Adsız said...

mmmmmmmm gercekten cok istah acici
denemeya deger,benim de henuz bebek blogum ama beklerim
kucukmutfagim

04 Haziran, 2006 16:49  
Blogger Papatya said...

Sevgili Ebru,
aslında bütün tarifleri birileri birgün bir ilham gelip de uydurmuyor mu? O yüzden uydurma tarifler yapıyorum diyerek alçak günüllülük etme. Bugünün keşfi diye de adlandırmak mümkün yeni buluşunu :)
Sayfanı birisinin linklleri arasında gördüm ve ilk defa geldim ziyaretine...
Ben de 1 aydır bloglar alemindeyim ve hergün yeni birşeyler öğrenmek ve bildiklerimi paylaşmak çok hoşuma gidiyor doğrusu... Ben de beklerim. Sevgiler,
Papatya

08 Haziran, 2006 19:21  
Blogger birten said...

harika görünüyor ve böyle pasta türü kekler özellikle meyveli olunca cok hosuma gidiyor , kisa zamanda denemek istiyorum!ellerine saglik!örgü pogacada harika gözüküyor.....dogrusu tariflerin birbirinden güzel vallahi,nezamandir kesfetmistim ama yeni yorum yazabildim.

09 Haziran, 2006 10:53  
Blogger birten said...

bu tarifi bide kendin uydurmustun, dün okuyup bugün yorum yazdim, simdi yine baktim icinde neler var(yoksa aliyim evde diye) ve aklima geldi okurken senin tarifin oldugu.ne güzel,bana öyle bisey imkansizmis gibi geliyor.birkac kere deneyim dedim olmayinca pesettim..tariflerde bile korkuyorum degisiklik yapmaya!ne güzel kendince biseyler denemek..

09 Haziran, 2006 10:57  
Blogger Tuz ve Biber said...

Gel de beni ye diyor bu kek!Geleyim mi?
Eline sağlık canım..
Canım çektiiiii..yanına da bir bardak süt ohh!
Sevgiler
Evren

09 Haziran, 2006 16:55  

Yorum Gönder

<< Home