Çarşamba, Ağustos 30, 2006

Doğum Günü Pastası


Bu pastayı ablamın doğum günü için yaptım. Ablama arkadaşları ile birlikte çok güzel bir doğum günü eğlencesi hazırladım. Doğum günü pastasını hazır almaktansa kendim yapmak istedim. Fazla zamanım olmaması nedeniyle bir gecede pastayı yaptığım için oldukça yoruldum. Ama, pastayı görüp bir de tadına bakıp herkes çok beğendiğini söyleyince tüm yorgunluğum gitti.

Yaptığım pastanın kek ve şeker hamuru tarifini Emel Başdoğan'ın "Pasta Yapımı" kitabından aldım. Birebir tarifi uygulayınca sonuç oldukça başarılı oldu. Şeker hamuru yapmak hep gözümü korkuturdu ama deneyince o kadarda zor olmadığını gördüm. Denemek isteyen herkes aynı ölçüler ile şeker hamuru yaparak çok güzel pastalar hazırlayabilir.

Pastayı 2 katlı olarak hazırladım(Bu kitapta yer alan tüm tarifler harika herhangi birisi ile yapılabilir). Kitapta yer alan 25 kişilik pasta keki tarifini uyguladım ve tadı süperdi. Krema olarak çikolata kursunda öğrendiğim ve truff olarak hazırladığım tarifi uyguladım.

Şeker Hamuru:

70 gr. su
15 gr. toz jelatin
80 gr. glikoz
1 kg. pudra şekeri

1. Suyu kaynatıp içine jelatini ekleyerek eriyene kadar karıştıralım.

2. Karışımın içine glikozu ekleyerek erimesini sağlayalım.

3. Pudra şekerini eleyerek ekleyelim ve mikserin hamur yoğurma uçları yardımı ile karıştıralım. Yoğun kıvama gelince elimizle hamur yoğurur gibi pürüzsüz bir hal alana dek yoğuralım.

Şeker hamurunu yoğururken çok fazla un gibi oluyor ve dağılıyorsa elimizi ıslatarak hamurun kıvamını tutturabiliriz. Eğer çok yumuşak oluyorsada biraz pudra şekeri ekleyerek kıvam verebiliriz.

4. Renk vermek için, toz gıda boyalarından çok az miktarda eklemek yeterli oluyor. Toz boyayı hamura ekledikten sonra rengi alması için yoğuruyoruz. Tabi bu sırada elimizde boyanıyor :)

5. Eğer hemen kullanmayacaksak, buzdolabı poşeti veya strech filme sararak hava almayacak bir kutuda 1 ay süre ile saklanabilir.

Krema (Truff):

500 gr bitter çikolata (kuvertür kullandım)
250 gr krema
Portakal likörü (damak tadına göre istenilen miktarda)
Portakal şekerlemesi veya portakal kabuğu

1. Çikolata olarak, Elit marka bitter kuvertür kullandım. Çikolatayı bıçak yardımı ile doğrayalım. Kaynayan kremayı çikolatanın üzerine ekleyerek karıştıralım.

2. Çikolata sıcak kremada eriyine ve katılaşana kadar karıştıralım. İçine portakal şekerlemesi ve likörü ekleyelim.

Pastanın Yapımı:

1. Hazırladığımız keki ortadan 2 ye ayırıp, süt ve şeker karışımı ile ıslatalım.

2. Alt parçanın üzerine hazırladığımız kremadan koyarak düzgün bir şekilde spatula yardımı ile yayalım.

3. Üzerine kekin diğer kısmını koyarak yine ıslatalım. Kekin üzerini ince bir tabaka kremadan sıvayalım.

4. Hazırladığımız keki şeker hamuru ile kaplamadan önce 2-3 saat buzdolabında bekletelim.

5. Şeker hamurunu pudra şekeri yardımı ile açalım ve kekin üzerini kaplayalım. İstediğimiz şekli vererek fazla kalan parçaları keselim.

6. Üzerine 2. kat pastayı aynı şekilde hazırlayarak koyalım.

7. İstediğimiz şekilde süsleyerek servis yapabiliriz.

Etiketler:

6 Comments:

Blogger Nezaket said...

Ebru, eger asagidaki resimdeki pastaysa eger yaptigin, super olmus, ellerine saglik. Ilk seker hamuru denemesi boyle olursa ilerleyen gunlerde kimbilir nasil guzel pastalar yaparsin. Cok begendim. Ablanin yeni yasi kutlu olsun.

31 Ağustos, 2006 12:03  
Blogger Tuz ve Biber said...

Ebru merhaba, ellerine sağlık gerçekten güzel görünüyor pastan. Sadece bir şeyi merak ettim. Kalpleri ve yıldız figürlerini gördüğüm kadarıyla tellerle oturtmuşsun pastaya.. sağlığa zararlı olmayan hijyenik teli nerden buldun?..
Teşekkürler..
Evren

01 Eylül, 2006 11:40  
Anonymous Adsız said...

Gercekten super gorunuyor.Benim merak ettigim , tadinin cok guzel oldugunu soyledigin kekin tarifi.Eger yazarsan cok sevinirim.Simdiden tesekkurler.
Meltem

02 Eylül, 2006 08:19  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Evrencim,

Pasta malzemesi satan yerlerden malzemelerimi aldım. Geçen sene almıştım bu telleri, o yüzden tam o larak aldığım yeri hatırlamıyorum. Ya Fermo yada Coccolat'tan almış olabilirim.

02 Eylül, 2006 10:04  
Anonymous Adsız said...

Ellerine saglik süper görünüyor pasta!!

Benimde bir sorum olacakti: jelatin ve glikozu nereden temin edebilirim..

sevgiler, melekce

02 Eylül, 2006 12:23  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Melekce,

Jelatin ve glikozu fermo yada coccolat'tan bulabilirsin. Fermo geçen hafta tadilat nedeniyle kapalıydı ben coccolat'tan aldım. Coccolat, Kızıltopraktaki pastacılık kursu. Orada tüm malzemeleri bulabiliyorsun.

Sevgiler,

02 Eylül, 2006 13:47  

Yorum Gönder

<< Home