Cumartesi, Ağustos 19, 2006

Peynirli Salata


Uzun zamandır rejim nedeniyle sürekli olarak salata yiyorum. Hergün başka bir çeşit salata deniyorum. Cumartesi günü pazara gidip taze alabileceğim ne kadar salatalık malzeme varsa hepsini aldım. Peynir olarak, babamın Mersin'den gelirken getirdiği ama adını bilmediğim tadı çok lezzetli olan kaşara benzeyen bir peynir kullandım. İstenirse tulum peyniri, dil peyniri hatta peynir sevmeyenler için ton balığı kullanılabilir.

Malzemeler;

Kırmızı Akdeniz yeşilliği (lollo roso)
Yeşil Akdeniz yeşilliği
Taze nane
Roka
Reyhan
Taze fesleğen
Taze soğan
Maydanoz
2 kaşık mısır
2 adet domates

Sos:

1 kaşık hardal
2 kaşık balsamic sirke
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1/2 tatlı kaşığı sumak

Yapılışı;

1. Taze soğan ve domates haricindeki tüm malzemeleri elimizle iri bir şekilde parçalayalım.

2. Taze soğan ve domatesleri doğrayalım. Hepsini bir salata kasesinde çok az tuz ekleyerek karıştıralım. Üzerine mısır serpelim.

3. Peynirleri tavada 1-2 dk çevirelim ve salatanın üzerine koyalım.

4. Hazırladığımız sosu salataya dökerek servis yapalım.

Etiketler:

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

salata çok güzel süslenmiş
eminim tadıda öyledir bende uzun zamandır rejim yapmaya çalışıyorum
en kısa zamanda deneyeceğim
ellerine sağlık

23 Ağustos, 2006 12:56  

Yorum Gönder

<< Home