Pazartesi, Eylül 04, 2006

Tiramisu

Uzun zamandır mutfağa girmeye pek vakit bulamıyorum. Yeni tarifler deneyemediğim için daha önce yaptığım ama yayınlayamadığım tarifleri karıştırıyorum. Sizlerle paylaşmayı beklediğim tarifler arasında en sevdiğim tatlılardan birisi olan tiramisuyu görünce hemen bloguma eklemek istedim. Bu tarifi orjinal İtalyan Tiramisu olarak, Coccolat Pastacılık kursunda öğrendim. Tadı inanılmaz güzel, tiramisu severlere denemelerini tavsiye ederim.

Aslında biz kursta kedidili bisküvisini kendimiz hazırladık, ama fazla zamanı olmayanlar ve kıvamını tutturamayacak olanlar için hazır satılan kedidili bisküvilerini tavsiye ederim. Pastane veya süpermarketlerde kolaylıkla bulabilirsiniz.

Ben kalıp olarak kare borcam kullandım. Ama 1 tane kadehe hazırlayarak resmini çektim.

Malzemeler;

Kedidili Bisküvi (kullanılacak kapta 2 kat halinde dizilecek)

Şurup:
375 ml. su
12 gr. nescafe
70 gr. şeker
75 ml. Tia Maria, Amaretto veya Badem Likörü

Krema:
1 paket labne peyniri
3 yumurta sarısı
170 gr. krem şanti
60 gr. toz şeker
1 tutam vanilya

Yapılışı:

1. Şurubu hazırlamak için; su, nescafe ve şekeri kaynatalım. Ocaktan alıp ılındıktan sonra likörü ekleyelim.

2. Krema için; Şanti hariç tüm malzemeleri şeker eriyene kadar çırpalım. Şantiyi ekleyerek topak olmayana kadar çırpalım.

3. Kedidili bisküvilerini, şurubun içinde iyice ıslatarak kalıbın altına 1 kat dizelim.

4. Üzerine kremanın yarısını koyalım.

5. Kalan bisküvileri yine ıslatarak 2. kat olarak dizelim. Üzerine kalan kremayı dökelim. Buzdolabında en az 6 saat bekletelim.

6. Servis yapmadan önce kakao serpelim.

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

Ebru merhaba bende Ebru tiramusuyu çok severim ama böyle kup ta daha bi hoş durmuş ellerine sağlık sevgiler

05 Eylül, 2006 09:23  
Blogger Nihal Isiklar said...

Ebru Merhaba. Tiramusu ne kadar guzel gorunuyor boyle. Bu hafta denenecekler listesinde yerini aldi. Ellerine saglik. Blogunu blogum Corek Otu'nun linklerine ekledim musadenle. Ziyaret etmek istersen www.corekotu.blogspot.com
sevgiler,Nihal

05 Eylül, 2006 23:38  
Blogger Nihal Isiklar said...

Ebru Merhaba. Tiramusu ne kadar guzel gorunuyor boyle. Bu hafta denenecekler listesinde yerini aldi. Ellerine saglik. Blogunu blogum Corek Otu'nun linklerine ekledim musadenle. Ziyaret etmek istersen www.corekotu.blogspot.com
sevgiler,Nihal

05 Eylül, 2006 23:38  
Anonymous Adsız said...

merhaba Ebru tiramisun enfes görünüyor bardakta daha bir şık durmuş bizimle paylaştığın için teşekkürler.güzel bir gün diliyorum hoşcakal :)özge

06 Eylül, 2006 11:32  

Yorum Gönder

<< Home