Pazar, Ocak 14, 2007

Kremalı Sadwich Kek


Ne yapacağımı bilmez bir şekilde bugün mutfağa girdim. Önce kek yapayım dedim, sonra fırından çıkarınca çok sade geldiler gözüme. Biraz süslemek istedim ve sonuç olarak resimdeki kekler ortaya çıktı.

Malzemeler;

Kek:
2 yumurta
1,5 çay bardağı toz şeker
80 gr margarin
1/2 çay bardağı süt
3 kaşık kakao
2 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Krema:
1 su bardağı süt
1 kaşık un
1 kaşık mısır nişastası
3 - 4 kaşık şeker

Yapılışı:

1. Kek için, yumurta ve şekeri köpük haline gelinceye kadar çırpalım. Yağ ve süt ekleyerek çırpmaya devam edelim.

2. Un, kakao ve kabartma tozunu eleyerek ekleyelim ve çırpma teli ile karıştıralım. Küçük kağıt kek kalıplarına koyarak 170 derece fırında 20 dk kadar pişirelim.

3. Krema için tüm malzemeleri soğuk olarak karıştıralım. Kısık ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirelim ve soğutalım.

4. Keklerin ortasından sandwich ekmeği gibi keselim. Ortasına hazırladığımız kremadan koyalım. Keklerin üzerine 1 kaşık krema koyup ceviz, fındık, fıstık ile süsleyebiliriz. Ben üzerine portakallı drajeleri keserek koydum.

* aida çay bardağı ile ölçtüm

Etiketler:

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık
sevgilerle..
www.denizesintisi.com

17 Ocak, 2007 13:45  
Anonymous Adsız said...

Keklerin bu halleri daha güzel olmuş :) ellerine sağlık

18 Ocak, 2007 10:29  
Blogger Tijen said...

çok istah açici olmuslar ellerine saglik!
tijen

19 Ocak, 2007 09:25  

Yorum Gönder

<< Home