Pazar, Şubat 18, 2007

Fasulye Keki


Bu ayki etkinlik için değişik bir tarif ararken, geçenlerde eve geldiğimde annem bu keki yapmıştı. Fasulye var içinde diyince önce garipsedim ama yiyince tadının çok güzel olduğunu gördüm. İçinde yağ ve un olmaması nedeniyle rejimde olupta canı kek isteyen birisi için ideal bir tarif.

Malzemeler;

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı haşlanmış fasulye
1 bardak iri ceviz
1/2 bardak çekirdeksiz siyah üzüm
1 paket kabartma tozu
3 kaşık mısır unu

Yapılışı:

1. Şeker ve yumurtayı mikserde çırpalım.

2. Akşamdan ıslatıp haşladığımız fasulyeleri robottan geçirerek püre haline getirelim. Şeker ve yumurta karışımının içine ekleyip karıştıralım.

3. Mısır unu ve kabartma tozu ekleyip kaşık yardımıyla karıştırdıktan sonra ceviz ve üzümleri ekleyelim.

4. Yağlanmış kek kalıbına döküp 170 derece fırında pişirelim.

Etiketler:

6 Comments:

Blogger Safran said...

Ellerine sağlık Ebrucum, değişik bir tarif, tadını da merak ettim doğrusu, birgün muhakkak deneyeceğim, sevgiler :)

20 Şubat, 2007 09:27  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

ne ilginç bir tarif bu böyle. Bende fasülyeyi kekin içinde kullanıyorum ama tatlı kekin içinde :) sizinki çok çok güzel olmuştur eminim. Çok leziz görünüyor.

sımsıcak sevgilerimle..

http://misss.blogcu.com

22 Şubat, 2007 21:05  
Blogger Nezaket said...

Ebru, fasulye kestane tadi gibi bir tad mi veriyor acaba keke? Cok degisik bir tarif ellerine saglik. Sevgilerimle

22 Şubat, 2007 21:17  
Blogger Ferhanca said...

Bir kere fasulyeli pasta yemiştim biraz hissediliyordu.. afiyet olsun..sevgiler.

23 Şubat, 2007 15:42  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Merhaba Nezaket, kestane tadı gibi oluyor. Eğer çok iyi tadları ayırt edebiliyorsan fasulye olduğunu anlayabiliyorsun. Keki yiyen birçok kişi fasulye olduğunu anlamadı.

25 Şubat, 2007 10:33  
Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık, fasülyeli keki duymuş fakat hiç yememiştim, not alıyorum kısa sürede deneyeceğim.

26 Şubat, 2007 17:19  

Yorum Gönder

<< Home