Salı, Şubat 06, 2007

Nişan Pastası Tarifi...


Nişan Pastamı beğenen ve güzel dileklerini ileten herkese çok teşekkür ederim. Hepimiz yaptığımız pastalar ve yemekler beğenilince çok mutlu olup daha güzelini yapmak için uğraşırız. Bende her yaptığım pastadan sonra nasıl birşey yapsam diye düşünüyorum. Aslında aklımda birçok fikir var ama hepsini yapabilmek için çok fazla zaman gerekli. Yoğun iş tempomdan fırsat buldukça pastalar yapıp sizlerle paylaşmak istiyorum.

Pastayı yaparken resimleyemediğim için anlatması biraz zor olabilir. Anlayamadığınız bir yer olursa mail ile belirtirseniz sizler için daha detaylı anlatmaya çalışırım.

Nişan pastasının tarifine gelince;

Pandispanya:

12 yumurta
500 gr tereyağ
1 kg toz şeker
500 gr un
100 gr kakao
350 gr kekun
1 tsp karbonat
1/2 paket kabartma tozu
500 gr süt
200 gr erimiş çikolata

Yapılışı:

1. Yumurta, süt ve yağ oda sıcaklığında olmalı. Un, kabartma tozu, karbonat, vanilya ve kakao elenmeli.

2. Tüm malzemeyi derin ve büyük bir karıştırma kabına alıp mikser ile krema kıvamına gelene kadar çırpalım.

3. Ben kare kek kalıbı kullandım. 3 farklı boy kek kalıbının altına yağlı kağıt serip kek hamurunu dökelim. Kekin düzgün kabarması için spatula ile ortadan kenarlara doğru düzeltelim. Kalıpta kabarcık ve boşluk kalmaması için hafifçe yere vuralım.

4. 170 derece fırında pişirelim. 1 gece buzlukta bekleterek kullanalım.

Pastacı Kreması;

1 lt. süt
250 gr toz şeker
150 gr un
4 yumurta sarısı
2 bütün yumurta
1/4 çay kaşığı vanilya
1 paket krem şanti
1/2 bardak süt

1. Sütü kaynatalım. Diğer malzemeleri bir tencerenin içine koyarak hepsini karıştıralım.

2. Kaynayan sütten 1 kepçe alarak karışımın içine ekleyelim. Sürekli çırparak yumurtaların pişmesini önleyelim.

3. Kalan sürün tamamını ekleyerek tencereyi orta ateşe koyalım. Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.

4. 1 paket krem şantiyi, 1/2 bardak soğuk süt ile çırpalım. Soğuttuğumuz kremanın içine ekleyerek iyice karıştıralım.

Pastanın yapılışı:

1. Buzlukta 1 gece beklettiğimiz kekleri çıkarıp önce üzerilerini düz olacak şekilde alalım. Keklerin kenarlarının düzgün olması ve sert olan kabuklarının alınması için 1 cm kadar düzgün bir şekilde keselim.

2. Üzerlerini ve kenarlarını düzelttiğimiz kekleri tam ortasından ikiye bölelim. Keklerin alt katının üzerini şekerli su (1 çay bardağı su, 1/2 çay bardağı şeker) ile fırça yardımıyla ıslatalım. İstenirse şurubun içine likör, konyak .... eklenebilir.

3. Kekin kenarlarını düzeltmek için kestiğimiz parçalardan kremanın taşmaması için kekin alt katının üzerinin kenarlarına çerçeve yapalım. Bu çerçevenin 0,5 cm genişliğinde olması yeterli. Burada önemli olan yüksekliğinin her kenarda aynı olmasıdır. Bu çerçevenin kek ile temas edecek yüzeyine çok ince krema sürerek kaymasını engelleyebiliriz.

4. Kekten yaptığımız çerçevenin içine hazırladığımız kremadan koyarak spatula ile üzerini düzeltelim. Kekin üst katını koyarak yine fırça yardımıyla şurubumuz ile ıslatalım. Kekin 3 katınıda aynı şekilde hazırlayalım. Keklerin üzerini çok ince bir kat hazırladığımız krema ile kaplayalım. Kaplarken spatula ile kremanın fazlasını alalım.

5. Ben bu sefer hazır şeker hamuru kullandım. Şeker hamurunu Fermo'dan aldım ve çok memnun kaldım. Herhangi bir çatlama olmadı.

6. Şeker hamurunu tezgah üzerinde bir kere toparladıktan sonra açmak için mısır nişastası kullanalım. Şeker hamurumuzun büyüklüğünden biraz daha geniş bir alana mısır nişastasını eleyelim. Nişastayı elerken hiç boşluk kalmamalı ve tezgah nişastadan görülmemeli. Merdane yardımıyla şeker hamurunu açalım. Dikkat etmemiz gereken hamurun çok ince olmaması ve her yanının eşit yükseklikte açılmasıdır.

7. Açtığımız şeker hamurunu merdaneye sararak altına yapışan nişastayı, geniş bir boya fırçası yardımıyla temizleyelim.

8. Her katı ayrı olarak kaplamamız gerekiyor. Açtığımız şeker hamurunu kekin üzerine yerleştirelim. Elimiz ile yumuşak hareketlerle düzelterek kenarlarını oturtalım. Özellikle kare pasta olması nedeniyle köşelerinin çok iyi oturtulması gereklidir. Elimizle düzelterek köşelerin düzgün bir şekilde kaplanmasını sağlayabiliriz.

9. Şeker hamurunu kapladıktan sonra öncelikle kenarlarda kalan fazla hamurları küçük spatula ile keselim. Daha sonra kenarlarını pastanın altına iterek geriye kalan az miktardaki fazlalıkları temizleyelim.

10. Tüm katları bu şekilde kapladıktan sonra, pasta katlarını üst üste yerleştirelim. Üst üste yerleştirirken iki kat arasına pasta altlarına konulan kartonlardan keserek pastanın kenarından görünmeyecek şekilde yerleştirelim. Böylece üst katta yer alan pastayı keserken alt kata zarar vermemiş olacağız.

11. Hazırladığımız çiçekleri gül, karanfil, mine çiçekleri... Hangi çiçekten soymak istiyorsak zevkimize göre önce nereye yerleştireceğimize karar verip ardından royal icing yardımı ile yapıştıralım.

Çiçek Yapımı:

Modelleme yapmak için Gum Paste denilen bir hamur kullanılıyor. Gum paste yapmak için yaklaşık olarak 500 gr kadar şeker hamurunun içine 1/2 çay kaşığı kadar Tylose-C koymak ve elimizle iyice yoğurmamız gerekiyor. Yalnız yoğururken ellerimizi yağlamalıyız. Gumpasta hamurunu açarken tezgahı çok ince margarin olarak yağlamanız gereklidir. Açarkende çok ince tezgah görülecek şekilde açmalıyız.

Gülleri yapmak için öncelikle gül kalıbı almanızı öneririm. Gül kalıpları yardımıyla güllerimizi hazırladıktan sonra önce kurumalarını sağlamalıyız. Oda ısısında en az 1 gece kalırlarsa hemen kuruyorlar.

Mor güller için, mor jel boyası kullandım.
Yapraklar için, yeşil - kahverengi - sarı jel boyalarını karıştırıp kullandım.

Etiketler:

13 Comments:

Blogger Evren Yasa said...

gercekten arkadaslarin cok sansli, ellerine saglik super olmuslar ozellikle gullere ve tomurcuklara bayildim gercek gibi duruyorlar..

07 Şubat, 2007 12:28  
Anonymous Adsız said...

Çok güzel bir nişan pastası olmuş bence düğün için bile olur. Ellerinize sağlık..:))

07 Şubat, 2007 16:21  
Anonymous Adsız said...

Ebru pardon bir şey sormak istedim, katlar arasında yani pastanın içinde pipet varmı ve eğer yoksa çökme olmadımı pastada. Teşekkürler

07 Şubat, 2007 16:23  
Blogger pecete said...

çok şık olmuş.güller muhteşem duruyor. ellerinize sağlık. soru: şeker hamurunun kıvamı tam olarak nasıl oluyor?kaymak gibi mi? yoksa daha mı sert?

07 Şubat, 2007 23:16  
Blogger Hülya said...

Öncelikle tebrikler.Galiba PS12'ciyiz;)ve diğerleri...
Ben de kendi çapımda birşeyler deniyorum ama sizinki kadar yüksek çalışmaya cesaret edemedim daha.Karton koydunuz ama pipet veya benzeri birşeyle sabitlemediniz mi?Bir de o katonların yerine ne önerebilirsiniz?
Tekrar tebrikler...

08 Şubat, 2007 14:35  
Anonymous Adsız said...

Çok güzel olmuş çok beğendim. Bende PS 12 ciyim.

Merak ettim yaptığınız gonca güller alt kısmı geniş duruyor tomurcuğumu kalın yaptınız da öyle ama çok hoş olmuş.Renk uyumu da güzel ellerinize sağlık.

08 Şubat, 2007 15:55  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Ülviye, pastanın katları arasında pipet yok. Çünkü pastayı servis etmeden 1 saat önce üst üste koyarak hazırladım. Çok uzun süre olmadığı için herhangi bir çökme yapmadı.

Şeker hamurunun kıvamı sert mantı hamuru gibi oluyor. Yoğururken ele yapışmıyor. Sert olmazsa rahat bir şekilde açılmıyor ve pastanın üzerinden bu kadar düzgün durmuyor.

Hülya, bende ilk önce cesaret edemedim ama yapınca 3 katlı pastanın o kadar zor olmadığını gördüm. Denemekte fayda var... Karton yerine başka ne koyulabilir tam bilmiyorum. Ama belki biraz kalın ve ıslanmayacak bir kağıt olabilir.

Zerrin, sanırım tomurcuklarımın aştı biraz kalın oldu. Altı kalın olduğunda seninde dediğin gibi tomurcuklar daha güzel duruyor.

08 Şubat, 2007 21:39  
Blogger Ferhanca said...

Harika olmuş ellerine sağlık.. kesinlikle bu el emeklerini değerlendirmen lazım satmalısın isteyenlere ..emeğine sağlık sevgiler..

11 Şubat, 2007 21:54  
Blogger Tuba said...

Merhaba Ebru, nefis bir pasta olmus bu. Cicekler, yaperaklar o kadar itina ile hazirlanmis ki. ne diyeyim ellerine saglik. Sevgilerle,

12 Şubat, 2007 07:49  
Anonymous Adsız said...

Merhaba, çok güzel bir pasta olmuş elinize sağlık. Ayrıca çok açık bir dille anlatmışsınız yapılışını.

12 Şubat, 2007 10:01  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,

Bloglar arasında gezerken sitenize rastladım ve hayran kaldım.Ellerinize sağlık.Çok güzel olmuş pastanız. Kek kalıplarının ölçülerini verebilir misiniz?Benim gibi pastacılığa yeni başlayanlar için böyle ufak detaylar önemli oluyor.Belki bir gün bende böyle harika pastalar yapabilirim.
Hoşçakalın
Elif

13 Şubat, 2007 09:05  
Blogger NiNo said...

nefis gorunuyor ellerinize saglik sevgiler

10 Mart, 2007 16:02  
Blogger pasta caddesi said...

merhaba çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık. Ben size bir şe sormak istiyorum: yuvarlak pastalarda değil ama kare pastalarda şeker hamurunu serdikten sonra köşeleri ne yapacağımı şaşırdım ve pastam çok şekilsiz durdu. Bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. Size kolay gelsin

cumartesimutfagi.blogspot.com

05 Şubat, 2008 23:10  

Yorum Gönder

<< Home