Pazar, Şubat 25, 2007

Portakal Reçeli


Reçeller içinde en sevdiğim portakal reçelidir. Portakalın kokusu ve tadı inanılmaz hoş gelir bana. Pasta yaparkende favori ikilim portakal ve çikolatadır. Geçen hafta ilk defa portakal reçeli yaptım. Yaptığım reçeli yiyen herkes çok beğendi. Meğer reçel yapmak ne kadar kolaymış.

Malzemeler;

5 portakalın kabuğu (etli ve kalın olacak)
1 kg şeker
2 portakalın suyu
1/2 limon suyu

Yapılışı:

1. Portakalın kabuklarını tepeden aşağıya doğru uzunlamasına 2 parmak kalınlığında keselim. Kestiğimiz kabukları kapalı bir kapta biraz yumuşaması için en az 1 gün bekletelim.

2. Beklettiğimiz portakal kabuklarını yuvarlayarak iğne yardımıyla ipe dizelim.

3. İpe dizdiğimiz kabukları üzerine geçecek kadar su koyup bir taşım kaynatalım.
4. Haşladığımız portakalların suyunu süzüp üzerine portakal suyu ve tozşeker ekleyip en az 1 gece bekletelim.
5. 1 gece bekleyen ve şekeri eriyen portakalları orta ateşte reçel kıvamına gelene kadar pişirelim.
6. Reçelin olup olmadığını kontrol etmek için, soğuk su dolu bir bardağa reçelden 1 damla koyduğumuzda, reçel dağılmıyorsa olmuş demektir.


Etiketler:

13 Comments:

Blogger BoriPori said...

süper bir görüntü ve çok kolay bir tarif, hemen deneyeceğim, teşekkürler..

26 Şubat, 2007 09:29  
Blogger Rengarenk dantel said...

çok değişik bi tarif hemen denemeyi düşünüyorum. mmmükemmel gözüküyor ellerinize sağlık...

26 Şubat, 2007 09:58  
Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık bende çok severim portakalla yapılan her şeyi çikolataya diyecek yok zaten sevgiyle kal

26 Şubat, 2007 13:24  
Blogger Nukhet said...

Oyle severim ki portakal recelini. annem hep yapardi. Ben niye yapmayayim ki. Artik senin tarifinle bu da mumkun. Tesekkurler.

26 Şubat, 2007 14:19  
Anonymous Adsız said...

cok lezzetli gorunuyor gercekten. portakali kabuklariyla pisirince aci olmuyor mu? ben de denemek istiyorum da merak ettim.
tesekkurler,
Esra

26 Şubat, 2007 20:40  
Blogger Ferhanca said...

portakal benimde favori meyvamdır çok severim. Kokusu tadı içiçek olrak nefis ben ce vede sence ..
reçelin çok güzel görünüyor bir kase rica edeyim vede olursa gidip gelip yerim sen de öyle yap .afiyet olsun ..sevgiler.. ferhan

26 Şubat, 2007 20:47  
Anonymous Adsız said...

Ben bu receli kabuklari rendeleyip te yapmistim rendelemeden acimsi olmuyor mu?

27 Şubat, 2007 18:28  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Merhaba arkadaşlar, portakal kabuklarını haşladığımız için acı olmadı. Eğer haşlamadan kullanırsak acı oluyor.

01 Mart, 2007 22:02  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Ebrucuğum, bende bu reçeli (burada macun diyorlar) turunçla yaptım. Çok severek yiyoruz...
Ellerine sağlık... Sımsıcak sevgilerimle..

Bu sırada sizin adresinize sayfamdan link vermemin sakıncası olurmu?

02 Mart, 2007 20:34  
Anonymous Adsız said...

Ebrucum ellerine sağlık reçel harika gözüküyor, geçen sene portakal ve turunçtan teyzemde yapmıştı çok güzel oluyor.

13 Mart, 2007 13:02  
Blogger simayhobievi said...

merhaba canım portakal reçeli yapmak istiyordum taRİFLERİ takip ederken senin bloğundaki tarif değişik ve çok güzel olacağını yazılan yorumları da okuyarak anladım ve denedim çok beğendim. İznin olmadan bloğumda tarife link vererek senin blog adresine yönlendirdim inşallah bir mahsuru yoktur güzel payşalımların için teşekkürler sevgiler canım

09 Şubat, 2008 23:07  
Anonymous Adsız said...

elinize sağlık,denemeyi düşünüyorum..ama aklıma takılan ipi ne zaman çıkarıyoruz..cevaplarsanız sevinirim teşekkürler..

23 Şubat, 2009 19:54  
Anonymous Adsız said...

BENDE AYNI TARIFTEKI GIBI YAPTIM,AMA COK ACI OLDU.BUTUN EMEKLERIM BOSA GITTI.KIVAMI COK GUZEL PORTAKALLAR COK ACI OLDU?

05 Nisan, 2011 15:52  

Yorum Gönder

<< Home