Pazar, Eylül 23, 2007

Sebzeli Çiftlik Köftesi


Uzun zamandır bugün ilk defa mutfağa girdim ve yemek yapma zevkini yeniden yaşadım. İçinde sebze olan bir yemek yapmak istiyordum ve dergileri karıştırırken çok eski bir yemek dergisinde bu tarifi gördüm. Tarifi tam olarak uygulamadım ve biraz kendi zevkime göre değişiklikler yaptım.

Malzemeler;

350 gr kıyma
2 dilim bayat ekmek içi
5-6 dal maydanoz
4 adet patates
2 adet havuç
1 kase bezelye
4 domates
1 avuç kereviz sapı
2 orta boy soğan
Yeterli miktarda sıcak su
1 kaşık domates salçası
1/2 kaşık biber salçası
3 kaşık sıvıyağ
Tuz, karabiber, acı biber

1. Islattığımız ekmeklerin (kepekli ekmek kullandım) suyunu sıkarak kıymanın içine ekleyelim. Tuz ve karabiberi ekledikten sonra yoğuralım. Fındık büyüklüğünde köfteler hazırlayalım ve 1 saat buzdolabında bekletelim.

2. Domates, patates, havuç ve soğanları küçük kareler halinde doğrayalım.

3. Sıvıyağda soğanları pembeleştirelim. Salçayı ekleyip karıştırdıktan sonra havuçları ve kereviz saplarını ekleyip kavuralım ve domatesleri ekleyerek 3-4 dk pişirelim.

4. Sebzelerin üzerine çıkacak şekilde sıcak su ekleyelim ve kaynatalım. Patatesleri ekleyerek yaklaşık 10 dk. pişirelim.

5. Hazırladığımız köfteleri, tuz ve karabiberi ekleyerek 15 dk. kaynatalım.

6. Haşlanmış bezelyeyi ekleyerek 1 taşım kaynatalım. Servis yaparken, maydanozu üzerine ekleyelim.

Etiketler:

8 Comments:

Blogger Tijen said...

O ağaç ne ağacı ebruli komşum?
Mandalina mı? Canım çekti şimdi. Yakındır, vurur pazarlara...
Ben de seni linklerime ekledim biraz önce. Bildirmek istedim.

23 Eylül, 2007 20:48  
Blogger serinmavi said...

Ne kadar güzel görünüyor renk renk..eline sağlık canım....Selamlar...........

23 Eylül, 2007 23:56  
Anonymous Adsız said...

Yemek çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık.
Hayırlı Ramazanlar.

24 Eylül, 2007 11:27  
Blogger Bocuruk said...

Kabul edersen seni yeni oyun için sobeledim. Sevdiğin 3 şeyi bizlerle paylaşmaya vaktin olursa çok sevinirim:) Bir önceki yazına aynı yorumu bırakmıştım ama belki görmemişsindir diye tekrar yazdım. Israr değil yani:)
Bu arada uzun zamandır mutfağa girmedin ama girince de ne güzel bir yemek yapmışsın. Ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

24 Eylül, 2007 11:31  
Blogger Defne said...

Ebrucuğum, çok güzel bir tarifle açılışı yapmışsın, ellerine sağlık!
Sevgiler.

24 Eylül, 2007 12:47  
Anonymous Adsız said...

cok guzel olmus elıne saglık
kofte sebzelerne gorunusu harıka

25 Eylül, 2007 01:23  
Blogger Müge Hüner said...

Fotoğrafa bayıldım, ye beni diyor resmen tebrikler.

25 Eylül, 2007 17:53  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Merhaba sevgili dostlar,

Sizlere cevap yazabilmek için ancak fırsat bulabildim.

Tijencim o ağaçtaki meyvelerin ne olduğunu tam olarak bilmiyorum ama portakal yada mandalina değil. Elhambra Sarayının bahçesinde görüp çok beğendim ve hemen resmini çektim.

Resim konusuna gelince, yeni fotoğraf makinemi alınca sizlerle daha güzel resimleri paylaşacağım.

Sevgilerle,

02 Ekim, 2007 19:59  

Yorum Gönder

<< Home