Pazartesi, Ekim 15, 2007

Mardin & Şanlıurfa Gezisi

Bu bayramda 3 günlük tatili değerlendirip bu sefer Mardin&Şanlıurfa gezisine katıldım. Keşke daha uzun zaman olsaydı ve doya doya daha fazla zaman geçirerek gezme fırsatı bulabilseydim. Ama yinede 3 günlük sürede sanki 3 ay gezmiş gibi dolu dolu geçen bir Güneydoğu Anadolu turu yaşadım.

Mardin, Midyat, Deyr-ül Zefaran Manastırı, Hatuniye Medresesi, Dicle Nehri, Hasankeyf, Balıklıgöl, Ayn-Zeliha Gölü, Rızvaniye Camii, Kapalı Çarşı, Kilimciler, Bakırcılar, İsotçular, Demirciler, Harran Ovası, Fırat Nehri, Birecik (Kelaynak Kuşları) gezip gördüğüm yerlerden bazıları. İnanın görülmesi gereken büyüleyici güzelliği olan yerler.

Tabiki, Güneydoğuya gidince oralara ait lezzetleri tatmadan olmazdı. Yediğim bazı yemekleri resimleme fırsatı buldum ve sizlerle paylaşmak istedim.

Sac Tava (Diyarbakır)


Patlıcan Kebabı (Şanlıurfa)

İçli Köfte (Mardin)
Şıllık (Şanlıurfa)



Etiketler:

3 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Benim de çok gezmek istediğim yerler. Ne iyi etmişsin. Dolu dolu bir bayram olmuş senin için. Yıllarca niye uzak durduysak oralara? Geçmiş bayramın kutlu olsun Ebru:)
Sevgilerimle...

16 Ekim, 2007 09:24  
Blogger Tijen said...

Oh harika olmuş. Ne kadar farklı yerler değil mi? İyi ki gitmişsin.

16 Ekim, 2007 22:52  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Gerçekten çok güzel ve görülmesi gereken yerlermiş. Birkaç yıldır gidip görmeyi istiyorum ancak şimdi kısmet oldu. Henüz gitmeyen herkese kesinlikle tavsiye ederim.

20 Ekim, 2007 23:56  

Yorum Gönder

<< Home